Pivní recenzePivní recenze

ochutnáme
zhodnotíme
zveřejníme
Pivní recenze .cz
Vašepivo.cz -- potřeby pro domácí vaření piva
Mobilní pivovary -- Kalkulátor minipivovaru Můj půllitr -- Originální půllitr na přání


Redakční blog

Jak se testují piva pro TRND

Nadnárodní pivovarské uskupení Heineken pro marketingový průzkum využilo v ČR do této doby poněkud méně tradiční způsob – oslovilo respondenty přes portál trnd a využilo je pro hodnocení svých pivních produktů. Jako první byl otestován nový Březňák 11, pak Starobrno Drak a nyní tedy Krušovice ležák za studena chmelený. Již dříve jsme zveřejnili názory dvou účastníků (Jakuba a Kvíčaly), kteří se dostali hned do prvního projektu. Jejich postřehy, kdy Kvíčala pojal svoje hodnocení z hlediska nadšeného pivaře a Jakub dal svému blogu poněkud odlehčenější polohu, dnes doplní Moro, kterému se podařilo proniknout do třetí fáze projektu. Zkusí se na testování podívat z poněkud jiného úhlu …

Domovarnický Adventní kalendář

Tak je to zase tady – čas adventní … Přináší s sebou spoustu změn, i největší neznaboh si zapaluje svíce, pořizuje věnec, děti dostanou čokoládové adventní kalendáře (často s naprosto neadventní tématikou) a i pivovary reagují – sypou na trh speciální obaly často s naprosto nespeciálními pivy. Svůj kalendář si vyrobila i skupina domácích sládků a myslím, že by bylo vhodné seznámit s ním i vás, protože dle mého soudu se jedná o naprosto unikátní počin …

Testoval jsem Březňáka vol. 2 – respondent Kuba

(pozn. redakce: Pivovarské uskupení Heineken uskutečnilo v ČR poněkud ojedinělý marketingový průzkum, kdy oslovilo 1.500 respondentů, kteří testovali nové pivo Březňák 11. Výběr respondentů probíhal prostřednictvím webu trnd. Přinášíme zkušenosti dalšího z nich – našeho věrného čtenáře Jakuba. Cílem je poznat názory běžných pivařů, různého stupně pivních vědomostí. Názory zde uvedené prosím berte jako osobní názory pisatelů článku, které nevyjadřují stanovisko našeho webu).

Testoval jsem Březňáka vol. 1 – respondent Kvíčala

(pozn. redakce: Pivovarské uskupení Heineken uskutečnilo v ČR poněkud ojedinělý marketingový průzkum, kdy oslovilo 1.500 respondentů, kteří testovali nové pivo Březňák 11. Výběr respondentů probíhal prostřednictvím webu trnd. Přinášíme zkušenosti jednoho z nich – pivního nadšence. Názor dalšího (Kuba) máme rovněž přislíben. Cílem je poznat názory běžných pivařů, různého stupně pivních vědomostí. Názory zde uvedené prosím berte jako osobní názory pisatelů článku, které nevyjadřují stanovisko našeho webu).

Zdravím všechny pivaře, moje jméno je řekněme Kvíčala, a rád bych se zde podělil o dojmy z jednoho docela zajímavého projektu. Takže tedy po pořádku…

Ubývá desítek?

Vše začalo recenzí na Velický Single Hop Saaz, kdy nejprve takto zareagoval náš čtenář (a můj kamarád) Jirka B. Škaroupka:“ Ubývá dobrých desítek, protože pijani nad nimi ohrnují nos. Pomalu, abych se styděl si dát tu desítku, protože jedenáctka je přeci lepší. A co teprve dvanáctka. Ale pijte to celý den, třeba na stavbě.“ Jako další zareagoval čtenář Zbyněk Nový, se kterým jsem si jedno celé dopoledne vyměňoval e-maily a řešili jsme nejen desítky a absenci těch dobrých na trhu, ale i jejich chmelení a sypání sladů. Jak to tedy s desítkami a jejich údajným ubýváním je?

Ledově vychlazený půllitr?

Parné léto na nás opět udeřilo se vší silou a pivovary se radují – nastávají pravé pivovarské žně, konzumenti jsou žízniví, spotřeba zlatavého moku roste a náš národ opět letos jistě potvrdí, že má nejvyšší spotřebu piva na hlavu. Potud snad všechno v pořádku. Stále častěji však na webových fórech různého druhu nacházím fotografie s praktikou vychlazování/namrazování pivního skla. Tuto činnost provozují nejen konzumenti tak, že si půllitry ukládají do mrazáků, ale často i samotné restaurace, které nabízejí pivo podávané do ledově vymrazených půllitrů. Proč? V úvodu jen dodávám, že ve svojí úvaze budu naprosto ignorovat pokusy pivovarů o prodej ledově chladných pivních produktů, jako je např. Staropramen Chill, to je totiž trochu jiná písnička …

Vyhodnocení ankety – pivní sklo

Celkem 5 měsíců jsme měli na webu vystavenu anketu s otázkou: Rozladí vás pivo ve sklenici s nesprávným logem/značkou? Výsledky ankety jsou následující:

Jaké pivo do nové hospody?

K sepsání této úvahy mě, jak už to bývá, přimělo několik souběžných událostí. Tou nejdůležitější z nich je, že si jeden nejmenovaný známý otevírá hospodu. Pochopitelně, že moje první otázka zněla – co tam budeš točit? A k mému zklamání zaznělo v odpovědi jméno jednoho z nejrozšířenějších piv zřejmě největšího průmyslového konglomerátu u nás.

Money, money, money…

Zhruba pred dvoma týždňami sa okolnosti zbehli tak, že som sa voľné popoludnie rozhodol stráviť výletom do blízkeho Trenčína. Okrem už známeho minipivovaru Lanius je zvyčajne dobré navštíviť aj Steps pub, kde majú vždy jednu pípu vyhradenú pre špeciality zo slovenských a českých minipivovarov. Alebo ako je dnes populárne hovoriť – z craft pivovarov…

Systembolaget, pivařova severská spása

Jistě jste zaregistrovali, že občasně jsou na našem webu publikovány recenze našeho kolegy Ladislava, který již řadu let žije ve Švédsku. Požádal jsem jej, zda by českému čtenáři nepředstavil poměrně unikátní systém prodeje alkoholických nápojů. Ladislav souhlasil a výsledkem bude několik blogů reportážního charakteru. Dnes vám přinášíme první, který ač obsáhlejší, pak s velkou vypovídací hodnotou. Chutě tedy do čtení … (Moro)

Během jedné diskuze mi Moro navrhl možnost podělit se se čtenáři pivních recenzí o pivní zkušenosti z mé druhé domoviny Švédska – Skåne. Slovo dalo slovo a tak v následujících řádcích přináším stručný popis, jak tu přežít, pokud milujete pivo. V dalších článcích se potom pokusím zprostředkovat příběhy lokálních minipivovarů jako inspiraci pro vaše zastavení ve Skåne během cest do Švédska, protože Skåne se jen tak nevyhnete.

Kdo hledá, najde

Poslední komentáře

další komentáře »