Pivní recenzePivní recenze

ochutnáme
zhodnotíme
zveřejníme
Pivní recenze .cz
Vašepivo.cz -- potřeby pro domácí vaření piva
Mobilní pivovary -- Kalkulátor minipivovaru Můj půllitr -- Originální půllitr na přání


Recenze Heineken

Údaje o pivu

  • Název piva: Heineken
  • Pivovar: Heineken Brouwerijen B.V.
  • Země, město: Holandsko, Amsterdam
  • Styl: pale lager - ležák evropského typu
  • Alkohol: 5,0 %
  • Forma: lahvové 0,5 l; trvanlivost ještě 6 měsíců
  • Stupňovitost: neuvedena

Hodnocení

Barva

světle žluto hnědá, pivo čiré

Pěna

bílá, řídká, brzy zcela opadla

Vůně

chmelová, na konci trocha sladu

Chuť, říz

Nástup chutí sladový, pivo lehce nasládlé. Tělo piva je prázdnější. Chmelová hořkost je až na konci a je jen málo vnímatelná – je fádní a nezajímavá. Říz piva vyšší. Pivo nese všechny znaky globální značky – ne příliš tělnaté, ne přílíš hořké. Sterilní a unifikované. Umí maximálně uspokojit pocit žízně. Nedovedu si představit, že bych u takového piva vydržel po celý večer.

Pivu se nedá senzoricky nic vytknout, je však neskutečně nudné a „bezkrevné“. Spoustě lidí právě tyto vlastnosti vyhovují.

Další komentář

Recenzovaný vzorek vyroben v Maďarsku – v pobočce v Sopronu – Heineken Hungaria Sörgyárak ZRT. K firmě Heineken snad jen jedna zajímavost – ve znaku mají rudou hvězdu. V období, kdy existoval socialistický blok a Sovětský Svaz se v Heinekenu rozhodli přemalovat hvězdu na bílo, aby (nedejbože :D) neevokovala jakékoli spojení s ideami komunismu. Po pádu železné opony se do loga rudá barva opět vrátila.

Fotografie

Heineken

 

Výsledek (?)

1 bod1 bod1 bod1 bod0 bodů0 bodů0 bodů0 bodů0 bodů0 bodů
4 body z 10

Hodnocení čtenářů:

1 bod2 body3 body4 body5 bodů6 bodů7 bodů8 bodů9 bodů10 bodů (82 hlasů, průměrné hodnocení: 5,29 z 10)
Loading...Loading...

Vlastnosti: , , , , , ,



Komentáře

  • ps napsal:

    to más stestí kdyby jsi dal 5 bodu a více uz bych to nebral vazne…

  • Ondra napsal:

    Pro mne jedno z nejlepších piv!Všechny ty vlastnosti co tu tak kritizujete jsou právě pro mne výhodou.Říz piva vyšší. Pivo nese všechny znaky globální značky – ne příliš tělnaté, ne přílíš hořké. Sterilní a unifikované.A právě tak to má Ondra rád…..čistá zehn:-DPivu zdar a poděkujme pánubohu za ležák o Heinekenu:-D

    • seeker napsal:

      K tomu fakt není co dodat. Možná na to časem taky přijdeš. Ale možná trochu rozumím tomu požadavku neutrality. Nedávno jsem si dal v hospodě, kde sme byli na jídle starobrno. po tom nepitelném pekle jsem si tam, neb nebylo jiného výběru, dal dvě třetinky lahvového heinekena a pochopil jsem, že nulová chuť může být někdy lepší než extrémní pachuť. Ale tohle pivo tě unudí k smrti!

  • seeker napsal:

    ach tak. mohlo mi to dojít, ale přišlo mi, že když už někdo i ohodnotí hvězdičkama a přidá tím body do průměrného hodnocení, tak že to nebude vtipálek. v neděli po ránu mi ty závity nějak ještě skřípou 🙂

  • Petr napsal:

    Dobrý den,

    tento komentář je mířený na recenzenta piva. Zachovejte si profesionalitu a recenzujte pivo objektivně. Proč přidáváte tyto komentáře – „Nedovedu si představit, že bych u takového piva vydržel po celý večer.
    Pivu se nedá senzoricky nic vytknout, je však neskutečně nudné a „bezkrevné“. Spoustě lidí právě tyto vlastnosti vyhovují“

    Nikoho tu v recenzi nezajímá jestli budete u tohoto pivo sedět celý večer. Nezlobte se na mě, ale mě to pivo taky hodně chutná a takový komentář mě přímo sere. Kdyby jste skončil u těch vlastností tak je to uplně super. Děkuji

    • poutnik napsal:

      byo by divné, kdyby se tady k tomu nevyjádříl nějaký dobře placený zástupce české filiálky té chemičky…..

    • Moro napsal:

      Za tím, co jsem napsal si stojím. Za každým písmenkem.
      Někteří hledají rozmanitost chutí, vůní i vjemů a jiní chtějí pít unifikované pivo, kterým tento ležák bezesporu je.
      Jestli vás můj komentář ser*, jak píšete, pak prosím vyhledejte stránky fanoušků piva Heineken, kde jej všichni vynášejí do nebes.
      A pokud vás něco v textu nezajímá, pak to klidně přeskočte.
      Pokud vám osobně Heineken chutná, je to věc vaší priority a nemám vám to za zlé, já však znám desítky a stovky piv, které mi nabídnou daleko více, to jsou zase moje priority.

    • pinkano napsal:

      Petře díky za podnět, leč tentokrát se z něj poučit nehodláme. Vyjadřujeme své pocity během pití a ochutnávání daného piva. Pokud je pivo výborné, rádi napíšeme, že bychom u něj vydrželi klidně celý večer. Kdybychom to napsali o Heinekenu, asi by jsi žádný komentář nenapsal, že? Jen by sis mnul ruce jak krásně to o tvém milovaném Heinekenu píšeme. Ale když někdo napíše pravdu, tak je oheň na střeše. Zkus ochutnat i jiná piva, zajímavější, rozšíř si obzory a pak znovu srovnej s Heinekenem. Možná budeš překvapen. No a jestli tě tady něco sere, nikdo tě nenutí, aby jsi sem chodil 🙂

  • Ondra napsal:

    Milý Poutníku.Docela by mě zajímalo zda jsi toto pivo vůbec pil?U spousty zdejších recenzí jsem si všimnul že některá piva hodnotíš aniž by jsi je vůbec ochutnal!Děkuji.

    • Kuba napsal:

      Milý Ondro, docela by mě zajímalo, jestli jsi hnusná nebo podprůměrná piva, která zde hodnotíš desíti hvězdičkami vůbec pil?!? Děkuji.

      P.S. Mé hodnocení Heinekenu zde asi nikdy nikdo neuvidí, protože tohoto prznitele českých značek, piv a pivovarů nehodlám podpořit jedinou korunou. Ledaže by se objevil nějaký můj dosud latentní nepřítel, který by mě tímto kouskem podaroval…

      P.P.S. Dosud jsem tě měl za neškodného trolla, ale ty to snad myslíš vážně či co :O

    • poutnik napsal:

      podívej, ty obchodní zástupče firmy Heineken, víš naprosté hovno, co jsem pil a co nepil, je čistě na mém uvážení, kolik dám hvězdiček všem těm sračkám, které prodáváš

      • Ondra napsal:

        Milý Poutníku.Jsem moc rád že na těchto stránkách je aspon jeden uživatel který jse schopen rozpoznat povolání podle přízpěvků na foru!Jsi pravděpodobně prví na světě 😀 Bohužel tě musím zklamat,nepracuji pro firmu Heineken (i když možná je to škoda protože je to obrovská firma a určitě bych měl zajímavé platové ohodnocení)Třeba někdy….

    • monokl napsal:

      Milý Ondro jdi pěkně do prdele jsou to sračky!!!
      A neboj ještě se uvidíme frajere!!!!!!!!!!!!!!!

  • Ondra napsal:

    Milý Kubo.Ujištuji tě že jsem všechna hodnocená piva ochutnal.A to kolik kterému pivu udělím hvězdiček nech prosím na mě.Stejně tak jako mě je naprosto jedno jak je hodnotíš ty.Já proti firmě Heineken nic nemám.
    P.S. Pokud ti jejich piva nechutnají nikdo tě nenutí si je kupovat!A co se týče mých přízpěvků tak některé (jako např. tento) berte vážně a některé zase s nadsázkou 😀

  • Ondra napsal:

    Musím uznat že máš pravdu.Skočil jsem na špek:-D takže zatím to máme Kuba Ondra 1:0 😀

  • Ondra napsal:

    Vím že to sem nepatří ale na „odlehčení“

    Do restaurace přijde chlap, sedne si, vedle sebe posadí psa, kočku, papouška, morče, kanárka, postaví akvárium s rybičkama na stůl a povídá udivenému vrchnímu: „Dejte tomu všemu nažrat, stará je na dovolený.“

    • Kuba napsal:

      Mám lepší. Můj kamarád se vracel z koncertu jistého pěveckého souboru, kde se ve finále více pilo, než zpívalo. Na cestě domů mu do autobusu volá maminka a ptá se, jestli mu má na oběd udělat řízky. Kamarád byl k matce naprosto upřímný: „Mami, nic nevař, dojedu nažranej!“

      • Ondra napsal:

        😀 pecka

        Stařičká babička vyhraje v Německu 8.000.000,- Euro. Novináři se k ní seběhnou a ptají se, co s tolika penězi bude dělat.
        „No, víte, mám 3 vnoučata tak jim postavím domy…“
        „Hm, Hm, Hm… Dost peněz vám ještě zbývá, co s tím zbytkem?“
        „No, jo no, koupím jim auta, pořádný, velký.“
        „Fajn, ale i tak vám zůstane okolo 5 milonů?“
        „Jo tak to bych mohla postavit Hitlerovi pořádnej pomník, že?“
        „Cože? Pomník Hitlerovi? Vy, židovka?“
        „Jo, jo, jo,“ babička vyhrne rukáv, ukáže na předloktí a říká – Hitler byl svině, ale čísla vybral dobrý.

        Mám na záchodě trnky brnky 😀

  • Frater Omega napsal:

    Mozna je toto pivo „fadnejsi“, tak rikajic erarnejsi chuti, nicmene je bez pachuti a musim rici, ze mne tento lezak vyhovuje. Zkratka vec nazoru a osobnich preferenci. A potom co jsem nedavno ochutnal Breznaka, tak tohle je lahoda.

  • gsgsgsg napsal:

    Navoněný odpad, rok od roku horší a horší a za tu cenu? Zhruba před pěti lety mi chutnalo, pak začalo bejt uplně jiný, chuťově mi teď připomíná Zlaťáka. -.-

  • krejtal napsal:

    Špatné pivo, mně nepřipadá ani neutrální (nudné ano)ale cítím v něm podivnou a nepříjemnou koncovou, nasládlou pachuť (pili jsme z 5-ti litrové bečky z tesca). Rozhodně to nebyl povznášející pivní zážitek

  • Oncudora napsal:

    Recenze piva přesně vystihuje mé pocity fádní,nudné.
    To pivo nemá duši!.Kdyby bylo za desetikorunu tak si jej občas koupím na zahnání žízně do kovárny.

  • lunruj napsal:

    Přijde mi, že jsou tu lidé poněkud zaujatí. Podle mě slušné pivo. Z lahvových piv, u kterých jsem si zapsal hodnocení, zatím asi nejlepší. (Pravda, zatím to nebyly značky, od kterých očekávám nejvíc.) Překvapila mě poměrně světlá barva a také malá stabilita pěny. S recenzí se celkem ztotožňuji až na barvu (světlá ano, žlutohnědá mi nepřišla, spíš jen žlutá) a na celkové hodnocení. No, řekněme, že při stupnici, kterou jsme si nastavil, tak 7/10 (přičemž mi zbývá rozlišení tří bodů na zajímavější piva).

    • Kuba napsal:

      Tak já už nejsu panna a ochutnal jsem od kolegy (sám bych za to kačku nedal) italskou verzi Heinekena a musím říct, že to bylo snad ještě horší, než ty ostatní sardinský sračky. 3* a raději Nastro Azzuro – taky kentus, ale aspoň levnější…

    • lunruj napsal:

      Tak musím říct, že za roky ochutnávání už to vidím jinak. Recenze je výstižná, pivu je bez vad, ale nudné, absentují zajímavější chutě a vůně. Pořád tedy nemohu souhlasit se 4 body, když si vezmu, co za piva dostala více (myslím, že i ten proklatý Gambáč). Tak těch 5 bodů by sedělo, možná i 5,5. 4 a méně jsou už piva s vadami a 6 už jsou dobrá piva. Problém vidím spíš v tom, že Gambáč je brán jako pivo plebejců, zatímco Heineken se tváří aristokraticky a stojí třikrát tolik.

      • Moro napsal:

        Za sebe bych rád dodal – myslím, že (cituji):“ … i ten proklatý Gambáč“ má nad Heinekenem a podobnými mezinárodními unifikovanými pivy kvalitativně navrch.
        Dovolím si dotaz – po vícedenní dovolené někde v jižní Evropě a vícedenní konzumací libovolného světlého ležáku evropského typu, „pochutnáš“ si více na G nebo na Heinekenu?

        • lunruj napsal:

          Na to bych mohl kontrovat tím, co bys dělal, kdybys týden pil jen Gambáč. 😉 Který prostě taky není zajímavý, jen má nějakou hořkost, ale takovou tu drsnou a chybí tomu chmelové aroma. Asi by si člověk dal něco jiného, jen aby nepil pořád to samé. Každopádně myslím, že spolu víceméně souhlasíme.

  • SICKsupreme napsal:

    dokument o „skvelom a tradicnom“ hnojnekene ;p
    …ale niekedy snad chutilo dobre ;p
    http://www.youtube.com/watch?v=IMWH1i04t4Y

  • Vojta napsal:

    Heineken mi zcela překvapivě chutná. Zcela nepochybně jsou chuťově zajímavější piva, ale Heineken mám rád, v parných letních dnech naprostá spokojenost.

  • Oliii napsal:

    Kdo z vás pil Heineken v Amsterodamu? Nebe a dudy… Podobně jako Stella od Staromočky…

    • poutnik napsal:

      furt to je ale ten stejný nezajímavý patok. Každý slušný pivař bojkotuje veškerou produkci tohoto kurviče pivního trhu, už tak nějak z principu, a přes to nejede vlak

  • Duke napsal:

    Lidi, zajeďte si někdy na severozápad Moravy, do Jeseníků, nejlépe na Šumpersko nebo Hanušovicko. Najděte si nějakou pěknou hospůdku a ochutnejte Holbu Kvasničák. Pak se napijte lahvového Heinekenu. Zaručuji vám, že ho nemáte šanci dopít. Výborné, přírodní, hutné a čerstvé pivo se nedá srovnat s chemickou pivní limonádou z Holandska. Chtěl jsem původně říct obecně jakýkoliv minipivovar, ale tam je ta kvalita občas dosti proměnlivá, proto jsem uvedl svoji srdcovku Kvasničák od Holby, který bohužel zatím není na těchto stránkách ohodnocen 🙂

    • Duke napsal:

      Nebo bych ještě jako lahůdku mohl uvést nefiltrovaný ležák od Bernarda (který jsem zde také nenašel – nemám na mysli Sváteční). Každopádně na obhajobu Heinekenu musím říct, že dobře natočený (a nepřesycený) si zaslouží o hvězdičku víc, když jej budu hodnotit jen v jeho kategorii euro pale lageru tak na těch 5 hvězdiček klidně dosáhne.

  • mastizhid napsal:

    hroznej bordel… není nad Litovel premium 🙂

  • Bohdan napsal:

    V Kauflandu je teď v akci za 11,90 kč. Láhev už je menší (0,4 litru) a na etiketě píšou, že vyrobeno v Maďarsku (měl sem za to že se to dělá v Polsku). Zvláštní barva po nalití do sklenice a nudná leč silná chuť.

    • Ludvík napsal:

      Včera jsem byl na nákupech v Polsku. Heineken tam mají v láhvích o objemu 0,65 litru (byl v akci za 2,99 zlotých). Dle etikety výrobce Żywiec (Polsko).

  • Pavel napsal:

    Pivo mě taky nenadchlo. Světlé až moc, jako žlutá sodovka. Pěna opadne a chuť je taková mdlá. Člověk má pocit, že pije nějaké chuťově prázdné pivo, které je ale nabušené alkoholem. Tudíž si moc nepochutná, ale maximálně se ožere. Pil jsem lahváče i ze soudku a děkuji, už vím, které pivo nepotřebuju. Někdo to tady hezky napsal globální značka, globální chuti.

  • FELZETh napsal:

    v čechách nepitelný, vážně jedno z nejodpornějších piv, co jsem kdy pil. A vůbec, tuhle firmu co zkoupila dříve dobrý piva jako Březňak, Zlatej bážin a udělala z nich totalní patoky absolutně nesnesu.

  • Honajz napsal:

    Poznámky z testování lahváčů naslepo: Až příliš světlá barva, vůně středně chmelová, pěna bohatá. Chuť hrozně slabá, skoro nijaká, slabounce je cítit slad na pozadí, říz minimální. Ten je však cítit nejvíc, a to zbytečně, trochu to lepí pusu, ale jinak nic moc.

  • Jirka napsal:

    Tak toto pivo zhodnotit nemůžu, protože jsem ho nikdy nepil a doufám, že nikdy nebudu muset. Značce co zničila tolik českých dobrých piv se vyhýbám jak čert kříži.

    • Martin napsal:

      Prd zničila, české národní mýty. Zničily se sami, jestli bylo vlastně co.

      • Kuba napsal:

        To bych prosil rozvést…

        • Martin napsal:

          Nejdřív zkus rozvést, co vlastně ten Heineken z…..l. Já to prostě nevím.

          • poutnik napsal:

            to jsi takové hloupé ucho, které neumí požívat google? Malé dítě by si bylo schopno během 2 minut dohledat, že Heineken jen největší požírač nezávislých pivovarů, v ČR konkrétně uzavřel Dačického z Kutné Hory, pivovar Louny a Hostana, z dříve slušných Krušovic udělal svou hlavní zdejší velkochemičku, která chrlí do na trh patoky, Březňáka domrvil, snad jen tomu Starobrnu neuškodil, to bylo nepitelné ještě před jeho příchodem. Na Slovensku zmrvil kdysi slušného Zlatého Bažanta.

            Trošku poučený pivař zase ví, že Heinekenská devastace má i svou pozitivní stránku – tam, kam vstoupil a unifikoval pivní scénu, tam jako reakce vzniklo hodně nových minipivoarů……

            • Honza Nomad/PiRo napsal:

              A kolik pivovaru zavrely jini velikani domaciho trhu? Bass/Staropramen, PU/SABMIller?

              • Kuba napsal:

                To je celkem irelevantní v debatě o Heinekenu, ne?

                Ale ano, Heineken v tom není sám a zbylí dva výše jmenovaní przniči si s Heinekenem můžou podat svoje černé ruce.
                _
                _
                @Martin: Myslím, že Poutník poskytl docela vyčerpávající odpověď. Mně nejvíc vadí, že vše, co se dostane do jejich spárů končí jako více či méně nepoživatelná močka. A vzhledem k tomu, že to tak je, používají dost agresivní praktiky k udržení na trhu, což se projevuje hlavně v tom, že jsou poměrně velké venkovské oblasti, kde v podstatě není možní jít v hospodě na pivo.

                Jinak Starobrno imho mělo krátký záblesk pitelnost v době, kdy se začalo vařit Medium. To – pokud si dobře pamatuju – bylo chvilku celkem ucházející pivo.

                • karlos napsal:

                  Pánové, obávám se, že se necháváte unést v Česku oblíbenou rétorikou založenou na dualitě „oni“ – všemocní a vypočítaví a „my“ – tupí a nevědoucí. Nic takového však neexistuje. Nabídka je určena poptávkou a jediný, kdo v této zemi przní pivo (a vůbec vše, co se honosí pochybnou kvalitou), jsou vaši tátové a strejdové. To jsou totiž praví oni, kteří rozhodují o kvalitě produktů a služeb. I když chápu, že v této zemi je tabu nalézat vinu na tzv. obyčejném člověku, je to právě on, kdo si volí a platí za konkrétní věc, a kecy typu „jsou olivněni agresivní reklamou“ jenom zastírají nezpochybnitelnou fakticitu svobodné volby. Konecknoců, leckdo z pijáků Starobrna a podobných bude do konce života tvrdit, že je to poctivé pivo. A je třeba respektovat jejich názor a nesnažit se jej podlomit klišovitou fantaskní tezí o genialitě marketingových manažerů nadnárodních korporací a imbecilitě venkovských balíků.

                  • Martin napsal:

                    Pod to se podepisuji. Pánové prostě nechápou, jak funguje trh.

                  • Kuba napsal:

                    Jistě, ty bábinky, co jezdí na zájezdy „zadarmo“ a do konce života se tam zadluží, toť pravý duch svobodného trhu!
                    _
                    A že je podobný postup občas uplatňován i na hospodské je fakt.
                    _
                    Z vlastní zkušenosti vím, že lidé na vesnici často vůbec nemají možnost poznat něco jako poctivé pivo. A když jim ho tam začneme vozit, dějí se věci… Obchoďáci tohle moc dobře vědí, takže se snaží o to, aby lidi neměli šanci si čuchnout.
                    _
                    Nicméně souhlasím, že trh v našich podmínkách zaplaťpánbů funguje, i když jeho mlýny někde melou kurňa pomalu.
                    _
                    _
                    Nikdo tu nemluvil o nějaké genialitě marketérů, ty postupy jsou známé a osvědčené. Agresivní bývají „praktiky k udržení na trhu“ – nemám rád, když mi do úst někdo vkládá něco, co jsem neřekl. 🙁

  • karlos napsal:

    No, nechme bábinky být, protože neznáme konkrétní případy a určitě bychom se nechtěli dopouštět stereotypů a předsudků vůči jistým skupinám obyvatel jistého věku. Jakási základní úcta k lidem mi nedovoluje dávat stáří automaticky do spojitosti s mentální omezeností. Princip svobodného trhu a svobodné společnosti vůbec znamená, že lidé mají možnost volby a za tu nesou odpovědnost. Lidé si mohou vybrat dobro i zlo a zůstane zřejmě ještě dlouho tajemstvím, proč si někteří dobrovolně volí právě i to zlo, aniž by jim někdo držel pistoli u hlavy. Každopádně je to třeba přijmout jako fakt a nesnažit se za každou cenu jejich volbu vysvětlovat zdivočilými a nedokazatelnými teoriemi o reklamních kampaních a mediálních manipulacích. Svoboda totiž není – jak se leckdo domnívá – nafukovací hrad na skákání, kde se člověk může rozběhnout hlavou proti zdi, narazit, se smíchem se odkutálet a rozběhnout se zase proti protější zdi. Posláním svobody totiž není chránit lidi proti jejich vlastní blbosti, to je spíše posláním represivních systémů. Co se týče lidí na vesnici, odmítám tezi, že nemají možnost poznat poctivé pivo. V takové situaci jsou možná obyvatelé východosibiřského Jakutska. Spíše bych se přiklonil k tvrzení, že spousta lidí odmítá navštívit jinou hospodu, než na jakou jsou zvyklí, odmítá si objednat jiné pivo, odmítá opustit svou ves a zajet si o třicet kilometrů dál a v neposlední řadě pro ně pivo nemá až takový význam a jednoduše se o něj nezajímají. Omezená je možná jejich vůle, ne však jejich možnosti. Koneckonců situace ve vesnicích, kde je mimo obvyklých hospod i slušný minipivovar, to jasně dokazuje. Za vkus, chutě či povahu národa nelze jednoduše činit odpovědnými několik jedinců, obvykle tržních subjektů nebo politiků. Lidi prostě jsou jací jsou a k tomu nemusí nutně existovat nějaké spekulativní příčiny. Myslím, že aktuální případ závratného úspěchu Ládi Hrušky a jeho gastronomické bible lze jen těžko vysvětlit agresivní mediální kampaní či nemožností prostého lidu vybrat si z jiných televizních kuchařů.

    • Pike napsal:

      Pěkný filosofický traktát, jen co je pravda – bez ironie, prosím! Ale protože mám filosofování (ideálně nad pivem) rád, dovolím si cvičně trochu zaoponovat. V zásadě se vším napsaným souhlsím – až na závěr, který bych z předložené situace vyvodil. Ano, lidé mají svobodnou vůli a absence „dobrého vkusu u masy“ se nedá svádět na nějaké abstraktní manipulátory. Jenže – ono to funguje i naopak. Ospravedlňovat agresivní praktiky prodejců právě tou absencí dobrého vkusu u masy je z etického hlediska přinejmenším poněkud ošemetné. Argument „lidi to tak přece chtějí“ alespoň u mě neobstojí. Jak správně píšeš – druhou stranou mince svobody je odpovědnost. Ano, konzument má volbu koupit si či nekoupit špatný výrobek. Ale stejně tak prodejce má volbu konzumentovi ten špatný výrobek nabídnout. A pokud se k tomu rozhodne, pak za to také nese zodpovědnost. Přinejmenším morální, když už ne faktickou. Příklad s agresivními praktikami šmejdů je sice zaveden do extrému, ale dobře vystihuje situaci. Ještě extrémnější by byl příklad se zlodějem, který by se hájil slovy: „Já za nic nemůžu, ten člověk si měl peněženku líp hlídat.“

      Pokud je tedy svobodným právem prodejce nabízet masovému konzumentovi brak, pak je mým svobodným právem si takového prodejce nevážit a třeba jej i otevřeně kritizovat.

      • Martin napsal:

        No, ale lidi to tak opravdu chtějí, jinak by byl stěží Heineken sedmé nejprodávanější pivo na světě. Prostě jim chutná.

        • Honajz napsal:

          Martin: Ve svém žebříčku piv, které nejčastěji piju, je na 5. místě Plzeň. Přitom to pivo nemám rád, ani je nevyhledávám. Je to ale přesně o nabídce – když chci s kamošem na pivo, a všude okolo netočí nic jiného, tak holt vezmu zavděk Plzní. Když přijedu někam za známými a v té jediné hospodě opět točí jen to jedno, tak si sice se skřípáním zubů, ale dám. Takže na žebříčky moc nedám – je to jenom o tom, kam se všude europivní producent nacpe. A že je tedy skutečně všude.

      • karlos napsal:

        Ale jistě, souhlasím, svobodným trhem nemíním doslova bezpráví, jako je tomu např. u černého trhu. Míním tím trh v rámci platných zákonů, smluv a dohod. A rozhodně nesouhlasím s tím, že by někdo měl být ve jménu svobody podveden. Potíž ale je právě ta, že lidé dobrovolně a s plným vědomím toho, jak se věci mají, volí nevýhodu nebo nekvalitu. Na tom samozřejmě není ještě nic nemorálního. Nemorální by bylo jednání, v němž by někdo garantoval nějakou vlastnost a kvalitu a ve skutečnosti dodal něco zcela jiného, což ale není náš případ špatného piva (pokud tedy odhlédneme od všeobecně známé nadsázky reklamních sloganů typu „klenot mezi českými pivy“). Zkrátka věci nízké kvality na trhu jsou, jsou žádané a řada z nich má své stálé odběratele a možná i nějaký svůj smysl. A to je podle mě v pořádku. Já například pracuju v oboru knihkupectví a nedokážu si představit, co by se stalo, kdyby se měly z trhu stáhnout všechny knihy či dokonce časopisy střední nebo nižší kvality! Jenom ukazuju, že lidé je zkrátka chtějí a přejí si je, na tom nevidím nic špatného. Ale je nutné vidět člověka v jeho volbě a jeho nahotě, jaký opravdu je, i když to pochopitelně může být pro leckoho nepříjemné.

        • Pike napsal:

          Ano, s tímto také souhlasím. Jen, jak jsem psal níže, výrobce či prodejce má možnost (a ne malou) si svého konzumenta „vychovávat“. A mým (asi naivním a idealistickým) názorem je, že z hlediska vyššího principu mravního by jej měl vychovávat k tomu, aby dokázal ocenit vyšší kvalitu, nikoliv naopak.

          Píšeš, že pracuješ v oboru knihkupectví. Říkám si, že takový knihkupec, když za ním přijde zákazník a chce ten největší škvár, mu může zkusit nabídnout něco z podobné kategorie, ale přeci jen o chlup kvalitnější. Třeba to zákazníka zaujme, příště se vrátí, postup se může opakovat zase o stupínek výš… a kdo ví, možná se časem propracuje až k Dostojevskému. Nebo naopak – zákazník může chtít třeba Manon Lescaut, ale knihkupec mu řekne: „To je přežitek, to už dnes nikdo nečte, máme tu něco podobného, ale lepšího!“ (mávne rukou k regálu s červenou knihovnou) A dodá: „A zrovna teď máme na tyhle knížky akci, 3+1 zdarma!“

          Pravda, z krátkodobého pohledu ten druhý vydělá víc. Ale věřím, že z dlouhodobého hlediska může být perspektivnější ten první přístup (o čemž, abych se vrátil k pivu, svědčí aktuální boom minipivovarů a rozmach dosud nevídaných piv a pivních stylů). A když nic jiného, tak ten první je mi rozhodně lidsky sympatičtější.

          • karlos napsal:

            Tak no, to by byla optimální situace, ale ve skutečnosti část lidí se někam posune a část zase zůstane při starém… Ona kultivace mas je těžký oříšek a zatím na něj nikdo nevynalezl efektivní řešení…

            • Pike napsal:

              Nu ano, to, co píši, míním jako svého druhu ideální situaci. S vědomím toho, že ideály nejsou od toho, aby jich bylo dosahováno, ale aby k nim bylo směřováno.

  • Martin 2 napsal:

    Karlos má úplnou pravdu. Lidé jsou prostě na unifikovanou chuť zvyklí a když ochutnají pravé pivo, tak jim nechutná a raději si koupí zase to svoje. Je to problematika samotných lidí, že jsou ochotni za takové pivo dát své peníze a výrobce, když vidí, že to funguje, tak s radostí pokračuje a nemá snahu recepturu či cokoli jiného měnit. Však se podívejte trochu kolem sebe, když je nějaká akce na „euro“ pivo, tak je hned vykoupené. Skoro každý má v košíku basu Braníku, Gambri(h)nusu, Radegastu, Kozla, Březňáka, Plzně, Krušovic a tak dále, mohli bychom pokračovat. Takže problém je – podle mě – opravdu v lidech. Kdyby lidé chtěli něco změnit, museli by přestat tato piva kupovat a pak by se možná jejich výrobci zamysleli nad recepturou, ale dříve to opravdu bude jen stěží…..

    • Honajz napsal:

      Ono je to ale i o nabídce. V Albertu např. nic než europiva nenabízejí. A jestli má někdo u baráku jen ten Albert, jako my, tak holt musí kupovat to, co je v nabídce, i když by si třeba rád dal něco jiného.

      • Martin napsal:

        Já mám před barákem také jenom Albert, nicméně když chci dobrý pivo, tak prostě zvednu p…. a jedu do Holešovic do Base Campu. Nebo si ho objednám přes net. Vždycky máme volbu. Ale asi mám i štěstí, že žiju v Praze, v Brankovicích nebo Šumicích to může být trochu problém, to uznávám.

      • karlos napsal:

        jasně, ale otázka je – chutnají ti ta piva z Albertu? Ona přece zas tak špatná nejsou, vychlazený Bernard je celkem slušný ne? Jako ne že by se člověk na to kdovíjak těšil, ale bodne to. Ale co kdyby v Albertu byl jen a jen třeba ten Heineken, byť za nějakou běžnou cenu a ne za 24 Kč, kupoval bys to? To si už myslím, že by se vyplatilo udělat jednou za měsíc nějaký větší pivní nákup v Tesku. Samozřejmě kdo má ve městě pivotéku, tak tam není co řešit…

  • Pike napsal:

    Mne to pripada jako spor o to, jestli byla driv slepice, nebo vejce. Podle me je pravda na obou syranach

  • Pike napsal:

    Ach jo, z telefonu se mi sem blbe pise. Tedy: …na obou stranach. Vyrobci nabizi lidem dreky, protoze je lide chteji… Ale lide je chteji (take) proto, ze si je k tomu vyrobci zpracovali.

    Ja jsem chtel jen rici, ze v tom, ze nekdo neceho hodne proda, jeste nevidim duvod, abych mu tleskal, jak to dela dobre.

    • karlos napsal:

      Je fakt, že můj názor je celkem silně založen na ideji čistého nezaujatého volícího subjektu, což je asi do značné míry idealistický předpoklad. Výrobci nabízí, co lidé chtějí, výrobci zpracovávají lidi, ale taky výrobci jsou zrpacováni lidmi, protože si nemůžou dovolit riskovat nabídku něčeho výrazně jiného, jelikož narozdíl od lidí hodně riskujou, viz velmi pozvolný nástup pšeničných piv u velkých pivovarů. Každopádně souhlasím, že výše zisku neznamená kvalitu, znamená prostě jenom výši zisku.

    • karlos napsal:

      přiznám se, že jsem se mi nechtělo dívat až do konce (přesněji řečeno – díval jsem se jen první čtyři minuty), ale předpokládám, že se jedná o výrok, že giganti platí hospodským, aby místo lokálního pivovaru čepovali právě jejich pivo. To ovšem na výše uvedené diskuzi nic nemění, protože se tím nevysvětluje volba konzumenta. Dokonce se tak situace stala spíše groteskně vyhrocenou – konzument přijal změnu z malého pivovaru na nadnárodní 🙂 Že se někdo nezajímá o minipivovary a pije giganty, s tím se tady ještě nějak vyrovnáváme. Ale že někdo přejde z malého pivovaru na velký, no pro to už opravdu nemám shovívavých slov… 🙂

  • agent Barrett napsal:

    je to vyššia stredná trieda a to som už popil všelijaké ležiaky

  • HENKY napsal:

    Zdravím přátelé. Zajímalo by mě proč je na etiketě země původu Maďarsko ? Vím že je to holandské pivo proto mě zaráží ta země původu. Nepředpokladam že Holanďani posílají do Maďarska suroviny a maďaři to tam pak stočí :d takže me zajímá jestli je to i z regionálních surovin .díky moc za odpověď

    • Moro napsal:

      Pivo je vařeno v Maďarsku (+ mnoha dalších státech) z tamních surovin, jen kvasinky jsou původní. Logisticky by se nevyplatilo převážet suroviny na velké vzdálenosti. Výrobní postupy jsou uzpůsobeny tak, že pivo (teoreticky) chutná stále stejně.

  • fabia2 napsal:

    Přátelé, právě jsem otestoval Heineken díky projektu trnd. Musím říct, že je to naprosto ideální diskotékové pivko. Doporučuju ochutnat a udělat si vlastní obrázek.

    • Pike napsal:

      Co si mám představit pod pojmem „ideální diskotékové pivko“?

      Jinak „ochutnat a udělat si vlastní obrázek“ je určitě dobrý nápad. Nedávno jsem Heineken ochutnával (spolu s dalšími deseti vzorky) v rámci slepé ochutnávky. Moje hodnocení bylo 5,0 z 10. Pivo bez vad, ale mdlé, nudné, nevýrazné.

    • Kuba napsal:

      Tohle není pivo ke grilovačce??? Tak to je zklamání…. 🙁
      .
      .
      .
      Ale jinak oceňuji, jak má H-koncern rozdělené brandy: Březňák ke grilovačce, Heineken je kúl na diskošce (propánajána, já myslel, že tohle se dělalo za nás a dneska už mladí mají youtubering…).

      A co bude následovat? Černé Krušovice na pohřby? Hostan k zabíjačce?? Starobrno k Armageddonu???

  • JARKA napsal:

    Pivo Heineken mě velmi překvapilo svou hořkosladkou chutí…čekala jsem, že to bude patok!A bylo vynikající!

  • X-girlsss napsal:

    Nejsem žádný pivní specialista, ale pivo Heineken jsem si zamilovala na první dobrou. Jeho příjemně nahořsklá chuť mě moc oslovila.

    • Pike napsal:

      A je vhodné spíše ke grilovačce, nebo na diskotéku?

      • Moro napsal:

        TRND zase testuje – to bude v diskusích na všech pivních webech zase „kvalitních“ a oslavných příspěvků …

        • Petrjan napsal:

          Testování je do slova „test“ nikoli od slova chvála. Na TRND běží aktuálně kampaň na testování, ale nemáš za úkol hodnotit kladně, ale hodnotit dle svého uvážení. Mě osobně pivo třeba chutná, chápu že někomu ne. Každý by měl hodnotit dle pravdy… Myslím, že lidi nejsou ovce a když tento projekt dostanou, budou ho jen vychvalovat …

  • PivoPij napsal:

    Heineken je pro mne produktem marketingové kanceláře a ne pivovaru. Jediné místo, kde je pitelný, je Heineken v Amsterdamu. Je to pivo bez osobnosti, bez názoru. Ty miliardy, co vráží do reklamy, by měli použít k výrobě kvalitního piva.

  • Zoula napsal:

    Heineken mě jako pivo nikterak moc nezaujal. Možná mi zažene žízeň, ale je řídký, vodnatý, téměř bez pěny, nezajímavé chuti.

  • Jenda napsal:

    Ale jo, dá se to v nouzi pít!

  • Petule napsal:

    Mám sice na prvním místě jiného favorita,ale Heineken se rozhodně zařadil hned na druhou příčku a velmi ráda si ho jednou za čas přihodím v obchodě do nákupního košíku 🙂

  • Věra napsal:

    Pivo Heineken velice chutné, ve skleničce světlé – více než u jiných piv. Cena přijatelná
    Pivo bych určitě doporučila svým přátelům, známým a celé rodině.
    0,4 l akorátní velikost
    Měla jsem možnost vyzkoušet a tak mne nadchlo, že budu nadále kupovat.
    Ve skleničce vynikne hustá bílá pěna

  • Mirka napsal:

    Heineken má určitě lepší reklamy, než je chuť samotného piva 🙂 Přesto bych ho určitě nezařadila na spodní příčky. Je to takový pivní průměr. Dobře se pije, má příjemně nahořklou chuť a umí osvěžit.

Napsat komentář

Odstavec vytvoříte dvěma novými řádky.


Kontrolní kód

*

Kdo hledá, najde

Poslední komentáře

další komentáře »