Pivní recenzePivní recenze

ochutnáme
zhodnotíme
zveřejníme
Pivní recenze .cz
Vašepivo.cz -- potřeby pro domácí vaření piva
Mobilní pivovary -- Kalkulátor minipivovaru Můj půllitr -- Originální půllitr na přání


Testoval jsem Březňáka vol. 1 – respondent Kvíčala

(pozn. redakce: Pivovarské uskupení Heineken uskutečnilo v ČR poněkud ojedinělý marketingový průzkum, kdy oslovilo 1.500 respondentů, kteří testovali nové pivo Březňák 11. Výběr respondentů probíhal prostřednictvím webu trnd. Přinášíme zkušenosti jednoho z nich – pivního nadšence. Názor dalšího (Kuba) máme rovněž přislíben. Cílem je poznat názory běžných pivařů, různého stupně pivních vědomostí. Názory zde uvedené prosím berte jako osobní názory pisatelů článku, které nevyjadřují stanovisko našeho webu).

Zdravím všechny pivaře, moje jméno je řekněme Kvíčala, a rád bych se zde podělil o dojmy z jednoho docela zajímavého projektu. Takže tedy po pořádku…

I stalo se, že se k mým slechům donesla zvěst o chystaném marketingovém výzkumu ohledně jedné z pivních novinek na českém trhu – konkrétně jedenáctky Březňák. Musím předeslat, že z portfolia Heinekenu je mi značka z Velkého Března dlouhodobě nejsympatičtější, vaří zde stále kvalitní produkci za dobré peníze (snad kromě low cost PET desítky). Tudíž mne možnost zapojení se do projektu zaujala, a zaregistroval jsem se jako jeden z mnoha zájemců. Uspět ale mohlo pouze 1.500 vyvolených.

b1

Registrace po internetu zabrala cca 15 minut a obnášela i různé otázky „na tělo“ ohledně pivních zkušeností a preferencí. No, a po ní už zbývalo jen čekat a modlit se k Panně Orleánské nebo jinému vhodném božstvu 🙂 Po necelém týdnu jsem obdržel rozsudek – má mise v projektu byla schválena! Vypukly nezřízené oslavy a orgie, kdy jsem se do němoty ztřískal Mirindou a následně si začal uvědomovat výjimečnost úspěchu, kdy nesmím své dobrodince zklamat. Nastalo období čekání na kýženou zásilku. Ta byla po určitých peripetiích skutečně doručena, s následujícím obsahem: 20 lahví piva, 20 ks podtácků originál Březňák + další doplňkové a propagační předměty včetně krásně buclatého půllitru s portrétem samotného pana Cibicha – odvěkého to patrona a guru ústeckého pivovaru. Veškeré podmínky k testování tak byly splněny a mohlo začít.

b3

V průběhu dalších dnů jsem obdaroval nejprve veškeré příbuzenstvo a posléze i vybrané kamarády resp. známé a kolegy. Vše bylo vždy uvedeno mým stručným komentářem k projektu a pivu, následované ochutnávkou testované jedenáctky. Poznatky jsou následující: projekt je obecně vnímán velmi pozitivně, což ještě umocňuje následně překvapení většiny testerů z toho, že jde vskutku o poměrně povedené a značně pitelné pivo – zejména pokud porovnáme v kontextu velkochemických výroben a masových pivovarů. Prakticky se nenašel nikdo, komu by Březňák nechutnal. Pokud připočteme velice zajímavou prodejní cenu, řada respondentů hodlá pivo sama kupovat resp. i doporučit dále. Jak jsem nyní zaznamenal, i na webu se průběžně objevují nové a převážně pochvalné recenze, kdy zejména dosud nepolíbení konzumenti vyslovují až velechvalné soudy a zapřísahají se doživotní věrností Velkému Březnu. Je samozřejmě legitimní položit si zároveň otázku, zda jsou všichni chvalitelé objektivní resp. není to jistý druh marketingové strategie, ale to bych skutečně nerad spekuloval…

b2

Budeme tedy všichni doufat, že současná kondice a receptura tomuto pivu vydrží co nejdéle. Z praxe je známo, že výrobci po čase začnou rádi experimentovat se složením piva a dosud výborný počin se může obratem proměnit až v nepitelnou věc vykazující znaky kentusu – proto budiž zářným příkladem některé značky z portfolia pivovarů Huang-ho-Lobkowicz. Anebo tomu může být i naopak, to když třeba výrobce odebere ze složení cukr – jak se před nedávnem u heinekenských skutečně stalo a kupříkladu Březňák 12 nebo Dačický tím stouply minimálně o level výš. K dalšímu průběhu projektu: nedílnou součástí každé ochutnávky je i vyplnění dotazníku, který není nikterak dlouhý a zabere odhadem 1,5 minuty. Je zaměřen na údaje o respondentovi a jeho názoru na testovaný mok. Další spolupráce s provozovatelem projektu se poté odehrává výhradně mailem, kdy je nutno vždy na základě avíza vyplnit vždy určitý dílčí dotazník ohledně dosavadního průběhu testování. Nic složitého ani časově náročného. Provozovatel dále avizoval, ať my, kdož jsme poctěni důvěrou, též fotíme a zvěčňujeme tak průběh projektu a testování. Což se aktuálně děje, a již jsem několik fotek nahrál na web.

b4

K pivu jako takovému bych ještě závěrem podotkl, že dost záleží i na teplotě podávání. Zkušenost je taková – čím studenejši – tím lepší. Při nedostatečném vychlazeni vystupují na povrch ne úplně libé alkoholové podtóny a pitelnost se povážlivě snižuje. Takže určitě nejlépe chutná ledově vychlazený z půllitru s panem Cibichem…

A koneckonců, ať si ho každý vyzkouší osobně – za těch 9,90 v akci to fakt stojí! 🙂



Komentáře

  • Jméno napsal:

    shodou okolnosti jsem se take tohoto projektu ucastnila,mi pratele a pribuzni byli ochutnavkou Breznak 11 a informacemi o nem nadseni,pivo opravdu skvele chutna a to mi potvrdili nejen pivari,ale i lide ,kteri bezne po pivku nesahnou.mam dojem ,ze touto vyvedenou akci si toto pivo naslo jiste postaveni na mnoha stolech :),je lahodne,jemne nahorkle,zizen zahanejici,osvezujici,no proste je vyborne.neumim tak dobre popsat tady nadseni a obdiv mych ochtnavajicich :),ale jedno vim jiste,ja si pivo Březňak 11 kupovat budu a spousta mych znamych taky :)diky za tento projekt a diky 🙂 za Březˇák 11 😀

  • mithe napsal:

    No nevím… Nechci zatracovat Březňáka, ale… Dle mých záznamů (ze 7.3.2016 – asi teda před touto reklamní akcí) šlo o podprůměrné nudné pivo. (Koupeno v Tescu – plechovka 0,4l za 14.70 – snahu prodat míň piva za „normální“ cenu asi nemá cenu řešit.)
    Jinak sorry, ale… „čím studenejši – tím lepší“ a „nejlépe chutná ledově vychlazený“ mi evokují myšlenku – zabij chladem chuťové buňky, pak ti to bude chutnat…

  • David napsal:

    Projektu na trnd.cz jsem se také zúčastnil a měl tak možnost ochutnat Březňáka 11. Mně osobně zachutnal, je lehce hořký, má výbornou jemnou chuť, příjemnou chmelovou vůni. Pěna se vytrácí rychleji, než by měla, ale celkově hodnotím pivo na výbornou. Kvalitou je nadprůměrné.

  • milano napsal:

    Jsem také účastníkem reklamního projektu. Toto pivo mne celkem překvapilo. Je poměrně hořké a při správném vychlazení nemám příliš připomínek. Zkusím ještě Březňáka 12 st. a 14 st.

  • Jméno napsal:

    I já jsem zůčastnila projektu a rozdala svým známým basičku piva Březňák 11.Zhodnotili jej tak nějak průměrně,žádná bomba,ale běžné,více nahořklé a vcelku dobré pivo.Někomu připomínalo Plzeň,někomu nechutnalo vůbec,někomu zase moc,ale je to tak-sto lidí,sto chutí.Ženám se zdálo až moc hořké,mužům chutnalo tak půl napůl.

  • alenab napsal:

    i my jsme testovali Březňáka 11 – během dvou grilovaček na zahradě bylo po pivu a to dostal každý skutečně jen jedno na ochutnávku, ale určitě ho zase koupíme, chutnalo všem

  • Roman ROMTHORN Hrouz napsal:

    Zdravím všechny pivaře. Je jasné, že jakékoliv hodnocení nejen piva, ale i jiného pití, jídla či výrobku je subjektivní a osobité a tak to má být, je prostě důležité jen jedno, upřímně a svobodně říct svůj názor s respektem k názoru ostatních. Také jsem byl vybrán partnerem trnd do projektu testování piva Březňák 11. Zásilka přišla v pořádku se všemi materiály, které byly na vysoké úrovni zpracování, postupně jsem rozdával piva po jednom kousku svým příbuzným, kamarádům, známým. Většina byla s chutí a kvalitou piva velmi spokojena, včetně mojí maličkosti. Pivo se vyznačuje výraznější hořkostí a dobrým řízem, prostě jedná se o lahodný nápoj. Nejsem žádný extra odborník, ale už i kvůli tomu, že i v rámci návštěvy jedné hospody ochutnám za večer několik různých druhů piv, tak si troufám říct, že už mám něco odpito a Březňák jedenáctka patří rozhodně do první poloviny nebo spíše první třetiny piv podle toho jak mi chutnal. Protože začíná léto a vedra, tak je právě nejlepší doba pro ochutnávání piv různých značek. Takže osvěžujícím nápojům a hlavně pivu, včetně Březňáka, zdar ! Užijte si všichni piva těch nejlepších chutí, to Vám přeje Romthorn!

  • Jméno napsal:

    I já jsem testoval pivo Březňáka 11.Jsem rád, že testování se zúčastnilii moji blízcí. Mohli jsme tak spolu ochutnat pěkně vyhlazenou 11. Pivo má příjemnou chuť. Sic to není Pilsner Urqwel ale je k chuti dobré. Jsou u nás na trhu piva, které se nedají pít. Myslím si, že většinou je to tím,ze se změnili staré a kvalitní postupy vaření piva. Zahraniční společnosti, které vlastní naše značky piv, změnili postupy a výrobu. Co před 25 lety chutnalo. To dnes má jinou chuť.

    • kamilio napsal:

      Plzeňské pivo je úplně jiná kategorie. Je to středně kvalitní vysoce předražené pivo, které ničím nepřekvapí. Březňák má moderní technologii, pravděpodobně je vařena kmenová várka, která se pak v mísící stanici upravuje. Každopádně je to pivo pitelné. Ale pozor na přechlazení – to skutečně není vhodné. Mělo by se podávat vychlazená na 10 – 12°C.

  • fajtik napsal:

    Jděte už k sakru s těma vašema grilovačkama, vyšší hořkostí, lahodností….apod. k čertu. Mně je z vás a těch frází normálně už fyzicky špatně. Nešlo by tyto zrůdnosti nějak filtrovat, případně uzavřít dikuzi pod výrobky značky Březňák? Já si zde rád přečtu názory lidí, kteří se o pivo zajímají a podiskutuji s nimi, ale toto mi prostě velmi vadí.

    • Moro napsal:

      Diskuse pod příspěvkem samozřejmě uzavřít jde, ale dělat to nebudu. Heineken udělal něco nového, tak to nadšení vlastně i částečně chápu. Je to jen krátkodobá záležitost a za nějaký čas to pomine. Takže trochu nadneseně – vyděržaj pijaněr! :mrgreen:

    • Kuba napsal:

      A marketingoví trollové nebudou mít co žrát… 🙁

      • fajtik napsal:

        Já to nějak vydržím, ale je to fakt nápor. Hlavně mi to ale přijde fakt kontraproduktivní na těchto a podobných stránkách, kde se vesměs pohybují lidé alespoň poučení, ne-li přímo odborníci. Tato jejich kampaň by měla být spíše cílena na stránky se širokým záběrem, ála zpravodajské servery apod. Tady na ryze odborných/hobistických stránkách se jim lidé spíše vysmějí.

        • kratoska15 napsal:

          Ač domovarník a milovník malých pivovarů, někdy propadnu z některých produktů malých pivovarů zoufalství a říkám si, že snad půjdu a koupím si Radegast, Géčko atd., je to sice plané, ale není v tom cítit kde co…….a minulý víkend jsme měli se s kamarády, schválně neřeknu co, a já toho Březňáka schválně ze zvědavosti 2 flašky koupil….a musím uznat, že to patří k tomu lepšímu z velkých pivovarů……pasterace tam je, ale i ta hořkost a docela dobře drželo pěnu…..

          • fajtik napsal:

            No mně právě Březňák také celkem chutná a navíc to cítím jako ústečák i trochu patrioticky. A právě proto mi ty reklamní kecy vadí. Mimochodem, také jsem domovarník a radši si dám nějaké pivo s duší, ale jak píšeš Krátoško, občas si také fakultativně dopřeju i něco z velkopivovarské produkce a nijak se za to nestydím. Ten Březňák mi objektivně zrovna přijde celkem v pohodě.

    • Jirka 2 CH napsal:

      Já spíše nechápu proč by zde měl být umístěn článek, který zachycuje celou kampaň…Neříkám, že je to špatný marketingový nápad, ale na druhou stranu asi nic o čem by bylo třeba dlouho diskutovat a věnovat tomu pozornost na pivním webu pro pokročilé :).
      Druhá věc je skutečnost, že mezi lidmi co se alespoň nějak zajímají o pivo panuje často nesmyslné dogma, že cokoliv z velkopivovaru je špatné a všechno co někdo s prominutím upatlá na koleni, má automaticky vyšší hodnotu bez ohledu na skutečné senzorické vlastnosti. Sám musím říct, že potom co místy ochutnám z minipivovarské scény, bych si někdy, byť jako vášnivý vyznavač pivní kultury, toho Břeňáka klidně dal, protože i když je to z hlediska pivního celkem „nudná“ záležitost, jako ve většině případů z průmyslových velkopivovarů, stále se jedná z obchodního hlediska o standardní produkt za který se nemusíte stydět si říci o peníze. Namísto toho ve stejném světle vám majitel/sládek (kdokoliv) vypustí do světa pivo plné tolika vad a chyb, že je prostě nepoživatelné pro svou odpornost a přesto se nestydí si říci o nepoměrně větší částku za půl litru.
      Toto mi připadá jako větší problém, než pár nadšených výplodů lidí (tedy za přepokladu, že to psali opravdu lidi chutnající daný vzorek), kteří pivo znají jen z úzkého hlediska segmentu supermarketů.

      • Moro napsal:

        A proč ne? Sice je mi potěšením, když je tento web označován jako web pro pokročilé, ale pokud bych se tak „tvářil“ pak by tady asi neměly co pohledávat recenze markeťáků a podobných případů.
        Je vidět, jak jsou testovači nadšeni (ať už je důvod jakýkoli) a odráží se tu i jakýsi atribut české pivní kultury. 1.500 lidí dostalo něco zadarmo a jsou potěšeni a zaplavují pivní weby svými nadšenými příspěvky.

  • Jirka 2 CH napsal:

    Já to myslel spíš tak, že recenze na dané pivo už tu je a pakliže se mu věnuje skrze tuhle kampaň další prostor, tak už je to na tomhle webu spíše nadbytečné a poskytuje to prostor pro komentáře, které poněkud rozčílily fajtika. Proto jsem položil tu otázku, proč tomu věnovat další prostor.
    Jinak si myslím, že recenze na průmyslová piva nijak neruší zaměření a dojem z webu, který jsem popsal. Je to taky jistý segment a pakliže se mu někdo věnuje na úrovni jako tomu zde je, nevidím nic proti ničemu.
    No a ohledně té kultury si myslím, že vzhledem k unifikovanosti by asi lidé, pokud se jim to hezky podá, chválili téměř každý vzorek. Viz. třeba již starší kampaň Gambrinusu s tím pivovarem Patriot nebo jak to bylo 🙂 A Patriot zadarmo tuším nebyl

    • Moro napsal:

      Napsal jsem to hned v perexu článku – je to zajímavé téma a je rovněž zajímavé přečíst si názory jiných na tuto kampaň. Bohužel, mě osobně nevybrali, jinak bych to sepsal sám. Tento web by se zabývá širším záběrem, než jsou jen samotné recenze.

  • kkrotilova napsal:

    také jsem měla možnost jako zástupce něžného pohlaví testovat a může k tomu napsat asi tolik.. jedenáctku jsem do té doby neznala, testovali jsme doma, u známých, s kolegy (mimo práci samozřejmě :-D) a všude byly jen samé kladné ohlasy. Já sama můžu uvést, že mě překvapila jemná chuť, jelikož nemám ráda příliš hořká a ostrá piva, a to přesně Březňák splňuje, barva je zlatavá, chuť příjemná, plné tělo s dlouhým sladovým dojezdem na konci s chmelově mírně nahořklým ocasem, pivo je středního řízu, nic ostrého a velmi dobře se pije, za mě pozitivní hodnocení a určitě budu kupovat a shánět dál..

  • kratoska15 napsal:

    Zajímavé je, že všichni cítí všechno kladné v těch pivech…..plné tělo, nahořklý ocas, sladový dojezd, al tu typickou pasterační chuť a vůni nikdo……:-) zvláštní…..možná by nebylo od věci potrénovat na nepasterech….

  • zdeněk01 napsal:

    Taky jsem se přihlásil.Byl jsem zvědavý,jaké je.Hodně mě to překvapilo.Ta jemná chuť,na konci hořká,zlatavá barva a říz…Pro mě to je pivo na všechny příležitosti.I pro ženy,těm bude určitě taky chutnat.

  • huliC napsal:

    toto je cely takovej fake v tech komentářich až je mi to trapné. jak psal fajtik. furt ty sami kecy jinejma slovama. a hlavně že to okomentovaly i údajné ženy. už jenom kvuli tomu na to pivu seru a nekoupim ho

  • kratoska15 napsal:

    tak jestli chcete potěšit, tak my jsme v úterý negrilovali, nýbrž opékali špékáčky a nepili jsme to dobré pivo ke grilování, ale pilo se poctivé pivo z domácího pivovárku Machovský Stojan. Le Pale 10° – světlá desítěčka na 2 rmuty a svrchně kvašená, říkám tomu „kacířské pivo“ a tuplovali jsme to polotmavou 12° Matesem, za studena chmelenou Citrou…..:-) to mně bylo fáááájn…..:-)

Napsat komentář

Odstavec vytvoříte dvěma novými řádky.


Kontrolní kód

*

Kdo hledá, najde

Poslední komentáře

další komentáře »