Pivní recenzePivní recenze

ochutnáme
zhodnotíme
zveřejníme
Pivní recenze .cz
Vašepivo.cz -- potřeby pro domácí vaření piva
Mobilní pivovary -- Kalkulátor minipivovaru Můj půllitr -- Originální půllitr na přání


Velcí a malí

V redakčním webu nám přistála oficiální zpráva od společnosti Heineken o změnách na postech v píár oddělení. Inspirovalo mě to k následnému malému zamyšlení. Dopředně avizuji, že v žádném případě není předmětem tohoto blogu kvalita či nekvalita produkce nadnárodních a velkých producentů piva, nýbrž jen jejich vztah k nám – malým a nezávislým pivním webům.

Velcí výrobci piva by se v oblasti komunikace s malými pivními weby v podstatě dali rozdělit do 3 skupin:

  • ochotně komunikující
  • komunikující, jen když jsou vyzváni / dotazováni
  • nekomunikující
Ilustrační foto vemnr

Ilustrační foto vemnr

Do první kategorie rozhodně patří výše zmiňovaný Heineken, dále pak Pivovary Lobkowicz, Pivovar Svijany. Všichni jmenovaní nás aktivně informují o připravovaných novinkách, akcích, atd. Můžete to klidně brát jako podbízení se, ale osobně si myslím, že je to velmi praktické i užitečné, mít informace z první ruky.

Do druhé kategorie bych si dovolil zařadit pivovary skupiny SABMiller, Budějovický Budvar a také Rodinný pivovar Bernard. Sice nemáme aktuální informace z „první ruky“, ale v případě, že jsme je kontaktovali v jakékoli pivní záležitosti, dostalo se nám slušně formulované i erudované odpovědi. Ať je tomu jakkoli, lze u těchto prvních dvou kategorií minimálně uvozovat to, že jsme respektováni a ač jsme malí, pak se o nás ví.

Do třetí kategorie, kde se prostě odpovědi nedočkáte a můžete psát prakticky komukoli, bych si dovolil zařadit skupinu Molson Coors (Pivovary Staropramen a Ostravar). Tiskový mluvčí má asi odpojenou e-malovou schránku a ani s jinými kontakty neuspějete.

Myslím, že i tato zdánlivá maličkost cosi vypovídá o vztahu velkých k malým a potažmo i k samotným konzumentům jejich produktů. Nemyslíte?



Komentáře

Napsat komentář

Odstavec vytvoříte dvěma novými řádky.


Kontrolní kód

*

Kdo hledá, najde

Poslední komentáře

další komentáře »