Pivní recenzePivní recenze

ochutnáme
zhodnotíme
zveřejníme
Pivní recenze .cz
Vašepivo.cz -- potřeby pro domácí vaření piva
Mobilní pivovary -- Kalkulátor minipivovaru Můj půllitr -- Originální půllitr na přání


Pivař konzervativní

Čas od času je třeba si připomenout, že činnost pivního recenzenta je sice věc záslužná, ale často naprosto zbytečná, protože drtivou většinu konzumentů piva nějaké popisování chutí piva prakticky vůbec nezajímá. Recenzent si díky tomu srovná svědomí a jeho ego spadne z výšin opět tam, kam patří = na pevnou zem. I toto byl důvod, že jsem se uvolil pomoci s pořádáním menší pivní akce a to konkrétně v místě mého bydliště, kterým jsou Vacenovice – obec na půli cesty mezi Kyjovem a Hodonínem, která čítá přes 2.200 obyvatel. Řeč bude o Pivním festivalu v místní restauraci Březíčko – hospůdce situované na okraji lesa v březovém hájku, kde je k dispozici i menší přírodní amfiteátr. Aby byl úspěch akce takřka dokonale zaručen, pak vše bylo ještě vylepšeno big-beatovou zábavou se skupinou Generace, která sama o sobě umí přitáhnout spousty svých příznivců. V loňské roce festival navštívilo cca 750 platících diváků, tak se zdálo, že jedině nepřízeň počasí může zhatit plány organizátorů na dobrou návštěvu.

Moje úloha spočívala v sestavení Pivního lístku a pomoci se zajištěním samotných položek. Vycházel jsem z jednoduché logiky – je horko a proto bude třeba nabídnout větší množství piv o nižší stupňovitosti (do 11 EPM), pak také aktuálně velmi módní ochucená piva a mixy piva s ovocným podílem a také by se mělo jednat o piva, která jsou v našich končinách hůře nebo špatně sehnatelná. Nemá smyslu sem vypisovat celý pivní lístek, snad bude stačit vyjmenovat jen pivovary. Tak tedy na festivalu byly přítomny produkty pivovarů – Vyškov, Hlinsko, Uherský Brod, Březnice, Nová Paka, Benešov, Sokolov, Český Krumlov a Vratislavice. Navíc – Pivotéka Pod Ořechem předpremiérově přestavovala svoje dvě zbrusu nové značky. Vše organizačně „klaplo“ i počasí bylo pro konzumaci piva ideální a já, dle svého zvyku, byl přítomen už velmi brzy a mimo starání se o svůj osobní pitný režim, jsem sledoval i reakce návštěvníků (platících nakonec bylo „jen“ cca 330, důvod je jednoduchý – konání „konkurečních“ akcí). Takže zde jsou mé postřehy …

Naše hostinská Kamila

S pozitivním ohlasem se setkala obě svatá piva z Petrova, Herold Wheat Lager z Březnice, nefiltrovaný výčepní Ferdinand z Benešova a značka Cross Mix Citrón s kapkou maliny z Vyškova – všechny tyto položky jsem tedy odhadl dobře. Vcelku překvapením pro mě, byl úspěch značek Kounic (nefiltrovaný vídeňský ležák) z Uherského Brodu a Podkrkonošský tmavý speciál z Nové Paky, které byly poměrně brzy vypity. Slušný odhad jsem projevil i u ochucených značek Třešňový ležák a konopné pivo Hemp Valley Beer z Nové Paky – většina návštěvníků je ochutnala a už se k nim nevracela. Bylo hodně zajímavé sledovat obličeje konzumentů, kteří premiérově ochutnali právě konopné pivo – drsná hrubost v chuti piva je většinou hodně zaskočila :-). Rozhodně však nezklamaly ani další značky – Rychtář z Hlinska a Perun z Uherského Brodu. Osvědčenou kvalitu prokázala značka Sedm kulí z Benešova. Došlo však také k zajímavému úkazu – některé značky nebyly vůbec naraženy a návštěvníci je proto ani nestačili ochutnat (např. Good Bulldog z Vratislavic, vystavovaný pro společnost AGC Bohemia Classic a Generál z Vyškova). Leč nevadí, hostinská Kamila se rozhodla si zbylá piva ponechat a vytočit je při další vhodné příležitosti.

Určitě však čekáte, až vám popíši, jak mi zase spadlo sebevědomí. Jsme u toho – co myslíte, u které pípy byla stabilně nejdelší fronta? Úmyslně oddělím odpověď fotografií a vy se zkuste zastavit, zamyslit a tipnout si odpověď.

Letní Březíčko - zadní pohled

Jistě – nejdelší fronta byla stabilně uvnitř samotné restaurace Březíčko, kde na čepu mají tradičně kombinaci Radegast výčepní, Velkopopovický Kozel 11 Medium a tatáž značka v provedení Premium. Korunu tomu všemu dávala mladá generace, která s sebou tahala ven v lepším případě lahvový Pilsner Urquell a v tom horším lahvové produkty řady Cool něco.

Upřímně:

Nevysr*li by jste se v tu chvíli na nějakou pivní osvětu!? 😀

 



Komentáře

  • Honza napsal:

    Skvělý postřeh! Taky mám pár známých, kterým naskakuje husí kůže při zmínce, jak jsem si vychutnal nějaké to pivečko z malého regionálního pivovaru. A opačně na jejich akce „děláme bečku, přijď“ si vozím svoje, páč Kozla, Radka a podobné eurovýběry odmítám pít já!

  • Rudla napsal:

    Opět jste mě Moro pobavil příjemným článkem. Díky.
    Jen otázečku,, nebyla jedním z faktorů zájmu o eurobíry v hospůdce i cena? Myslím jednoduše, že český pivař nepustí o pár kaček navíc za něco lepšího a nového. Nojo no, je to jak házet perly .. . Více takových jako Vy a oni na to přijdou. Á propos, hostinská Kamila fešná je…;-)

    • Moro napsal:

      Ano, v hospodě byla cena „normální“, tedy běžná jako v jiné dny (ať nekecám – mám pocit, že desítka vyšla na 22,- a na stánku byla piva za 25 – 30 – 35,-) = nižší než ve stáncích, většina nechtěla slyšet argument, že s pivem na stáncích byly spojeny zvýšené náklady a proto je dražší.

      • Kaďas napsal:

        Na takových akcích se přece šetřit nesmí! Ale udivuje mě cena piva například v obchodním řetězci NORMA kde mají cca stejnou cenu piva Braník nebo Klasik jako třeba Vévoda, Rohozec či Žatec.

      • pepe napsal:

        No musíme si prostě přiznat, že cena je dle ekonomické teorie hlavní informace sloužící k rozhodování zákazníka o koupi či nekoupi a českomoravský konzument zkrátka stále není připraven poměřovat správnější poměr cena/kvalita. Příklad z Vyškova. Ve vyškovském Kauflandu po delší době opět prodávají vyškovské pivo. Dešítka stojí standardně 10,50 Kč, jedenáctka 11,50 Kč a dvanáctka 12,50 Kč. A odbyt dle mých občasných návštěv mizivý. Vyškovský Albert prodává vyškovskou jedenáctku za 7,50 Kč. Logicky prodává jedenáctku poměrně dobře. I co se nestalo. Když Albert po rekonstrukci znovuotevíral, nasadil akční cenu Desítky za 4,50 Kč, na což obdobně zareagoval i Kaufland. V ten okamžik v obou obchodech nastalo šílenství, lidé kupovali desítku po kastlech, rvali se o ně málem. Je to dnes prostě o ceně, ne kvalitě…..Jinými slovy – uvařte jakoukoliv sračku, nazvěte to pivem, prodávejte lahváč za 6 Kč a jste milionář do 14 dnů….Ale Moro, Vy se rozhodně na pivní osvětu nevys*rte, protože přece jen je tu pár lidí, které názory odborníků zajímají a sem tam se podaří obrátit i někoho dalšího na cestu, kdy alespoň o chuti, složení, distribuci, atd. přemýšlí a to je dobře. Takže hodně zdaru v boji s větrnými mlýny!

        • Moro napsal:

          Souhlasím – cenový aspekt je důležitý, jenže …
          Mám kamarády, pro které je pivo koníčkem, spoří si svoje korunky a až naspoří, pak vyrazí na cesty po pivovarech českých, polských, rakouských, atd. Festivaly a podniky s rotující nabídkou ušetří lidem cestování a oni si mohou nabídnout méně dostupná piva. Pro mě je logické, že je cena piva v takových podnicích a na takových festivalech malounko vyšší. Prostě si zajdu do „té mojí hospody“ a piji piva z jiného koutu republiky, aniž bych vyhodil za jízdné. To je moje – a vím, že chybná, logika.
          Zkrátka mi „připadá na palici“ jít na pivní festival a lít do sebe pivo, které mohu mít denně jen proto, že na půllitru ušetřím 4,-Kč. Toš tak, ja? 😉

          • germiny napsal:

            Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit. Dá se s ní jen tvrdě bojovat 🙂

          • pepe napsal:

            Ja, aber…takhle to mate Vy a Vasi kamaradim, jak je videt, drtiva vetsina konzumentu to tak opravdu nema. Ono treba zrovbna u te mladeze je to ocekavatelne, penez moc nemaji, utoci na ne masivni reklama magapivovaru, ze chlastat cool je kůl a kdo ho nepije je vůl…soutěžíte prostě s tisíci pracovníků marketingových oddělení pivovarů, kteří maji na své straně výzkumy trhu, odborné studie, peníze…tomu těžko lze konkurovat, takže myslet si, že tímto webem začnete obracet na správnou cestu tisíce konzumentů denně, to je prostě bláhové. Ale respektu hodné, rozhodně mně jste v mnohém inspirovali, obohatili, tak to musíte brát tak, že každý jeden je úspěch. V této souvislosti by mě zajímalo, jestli vedete statistiku přístupu na tento web, zda se zvyšuje, o kolik, atd. Díky!

            • Moro napsal:

              Statistiky přístupu tu jistě objasní kolega gum.
              Nikdy mě nenapadlo ani jsem neuvažoval o obracení stovek či tisíců lidí za jakékoli období – to opravdu ne :-).
              Blog jsem psal jako úsměvný a ta poslední věta to měla vyšperkovat! :mrgreen:
              A snad něco úplně off topic: Už su starý vůl – už se mi vyká i v internetových diskusích 😳 🙄

              • pepe napsal:

                Ad off-topic: No já jsem ze staré školy a dle ní platí, že tykání navrhuje skutečně starší, takže zatím Vám tykat nemohu:-))

                • Moro napsal:

                  To jsem dva (ze staré školy), nicméně jsem v pohodě přijal, že na webových diskusích je tykání obvyklé 😉 Takže na našem webu není důležité tento dobrý zvyk až tak zcela respektovat – tykání je mi bližší, což navrhuji tímto všem.

            • Adam napsal:

              Tak s tím, že mladým jde jenom o cenu nesouhlasím, tedy rozhodně se najdou výjimky. Je mi 19 a když jdeme se spolužáky do hospody, tak nám jde o kvalitu piva nikoliv o cenu a to opravdu nejsme nějaká snobská škola (Arcibiskupské gymnázium), No a když jde o lahváče, tak třeba teď jsme si na chatu brali basu Rohozce 12° a Hubertus 12°, takový Rohozec je za 10,90 Kč, což je cena naprosto směšná, jenom prostě nemá reklamu na každém rohu. A tu pivní osvětu se nám jakž takž daří šířit dál. Zároveň je taky ale pravda, že mám kamarády, kteří pijí pouze Braníka 10° a mají to už jako součást takové svojí subkultury, proti tomu se pak asi těžko bojuje, ale snad je to časem trkne (teď zním jako ten „povýšený“ pivař).

            • gum napsal:

              Pepe, to je na tom právě to směšně — Kchůl stojí víc než normální kvalitní pivo. Pokud se z něj chce někdo opít, tak ho musí koupit navíc dvakrát tolik (tedy v podstatě 30 Kč za lahváč), ač si sám nedokážu představit, že se z toho někdo opít dokáže.

              Ale jak už u diskusí k radlerům padlo několikrát — je to sladké a bublinkové, tak je jedno, kolik to stojí a z čeho je to vyrobené. Vsadím se, že kdyby někde umíchali limonádu a přidali do ní líh a pak nasadili masivní reklamní kampaň na „lehce alkoholický sycený nápoj“, tak budou mít úspěch. I když to už máme skoro Frisco, že? 🙂

              Co se týče přístupů na náš web, pohybuje se to v desítkách tisíc uživatelů měsíčně.

              • pepe napsal:

                Tak ta návštěvnost, to už je docela slušné číslo, klobouček:-) K tomu marketingu – jsem ekonom a o marketing se trochu zajímám, takže vím, že zrovna náctiletí jsou v podstatě nejsnáze ovlivnitelnou skupinou z hlediska formování „žádoucího“ chování z hlediska dopadu marketingových strategií. Tyto skupiny generelně nezajímá složení čehokoliv, ale především to, jestli je to žádoucí v jejich věkové skupině konzumovat, nosit, jezdit tam..dosaďte, co chcete. On i ten název Cool je vybrán zcela záměrně, protože evokuje to, že holt s tímto nápojem jseš hvězda..takže marketingově je to prostě dobře zvládnutá kampaň směřující na tuto cílovou skupinu. To, že je to sračka, tak to je věc jiná, ale čistě z hlediska marketingu to dělají dobře. Ono dnes v mnoha případech nejde o kvalitu, ale o schopnost prodat, a to se netýká jen piva. Bohuzel….

                • pinkano napsal:

                  Ono je pak také otázka co je marketing. Především blamáž a snaha prodat a etika, kodexy, slušné chování, zdravý rozum jde naprosto stranou. Pak to dopadá tak, že je z radlerů absolutní boom. To, že bude za několik let u doktorů k nehnutí už nikoho nezajímá, hlavně, že z toho budou prachyyyy!!! 🙂

                  • pepe napsal:

                    Tak o definici marketingu se dnes vedou velké spory. Jsou názory, že už je to i samostatná vědní disciplína. Nicméně hlavní podstatou marketingu je jednoduchá věc – podpora prodeje vybraného výrobku, služby, či čehokoliv jiného s cílem zvýšení tržeb zadavatele (a tedy rozhodně ne popisování slabin daného produktu:-). A bohužel dnes už je marketing tak schpný, že dokáže v některých případech i uměle modifikovat preference spotřebitele ve prospěch vybraného výrobku. Ať neutíkáme od piva. Situace ne neznámá na trhu – jeden pivovar vaří stejné pivo pod různými značkami. Jednou je to „jeho“ pivo, podruhé marketové pivo. Řekněme pro zjednodušení, že je to opravdu úplně identické pivo (byť to nemusí být úplně pravda, ale berme to jako školní příklad:-). Takže věcně je úplně jedno, jestli si koupíte flašku A či B. Reálně se ale na trhu obou značek prodá rozdílné množství. Proč? Protože mj. marketing…malý pivovar nemá na propagaci „své“ značky, etiketa je málo barevná, pivo znají jen místní. Stejné „marketové“ pivo je vidět v každém letáku, na billbordech, etiketa je barevnější..a přitom je to buď stejně kvalitní, nebo stejně sračkoidní pivo, jako kmenová značka pivovaru. Ale marketingem dnes dokáží specialisté zákazníka přesvědčit, že pivo B je jiné, než pivo A. No a to je v kostce princip marketingu. Tam opravdu nejde o to říkat, že Cool je sračka, budete mít rakovinu…Jestli je to etické? To už si musí každý odpovědět sám, nicméně peníze vládnou světu, okamžitý zisk je ve světě financí alfa a omega…říká se tomu myslím kapitalismus:-)

                    • pinkano napsal:

                      Mě definice vůbec nezajímá, teorie a definice jsou k ničemu, tady jde o zdravý rozum. Co je marketing vím, jsem s ním ve styku pracovně několik let a mnohdy je mi z toho zle, čím vším se musí lákat zákazník. Ale lidé to chtějí, tak jim to firmy dávají. Takže ano, mluvme o kapitalistickém marketingu 🙂 Ten dává smysl – respektive nedává, ale takový marketing je.
                      Mimochodem jsem moc zvědav na marketingový tah Vyškova a jeho tříštění značky. Nebudu raději psát, co si o tom myslím, spíš budu pozorovat a pak srovnám výsledek 🙂

                  • Kuba napsal:

                    U těch radlerů bych nezobecňoval, není to jen o marketingu, ale boom je imho dán hlavně nálezem a vyplněním volného místa na trhu (mladí a něžné pohlaví celkově – tedy, nejen pohlaví;)). Ostatně i já jsem si ve žhavých letních dnech občas namíchal svůj radler namíchal…

                    • pinkano napsal:

                      Radler si udělám klidně a rád, ale sám. Ostatně tak je to i s jídlem. Někdo raději polotovary, tak je to i u piva. Že si škodí je jim jedno, hlavně, že je to rychle a levně 🙂 Taková Babicova dobrůtka 🙂

  • karlos napsal:

    článek mě pobavil:-)

    já jsem se zase v sobotu na chvíli stavil na pivní festival v Bohumíně (60 druhů piv), a ačkoli to nemůžu pojmout nějak objektivně a statisticky seriózně, tak mě potěšilo (ale zároveň i nepotěšilo), že na dobrá piva se stály před stánky fronty taky. A to i na piva jako Skřečoňský žabák IPA 16°, 10% alk. Taky jsem musel chvíli čekat, než mi načepovali Jubilera 16,8°, protože nějaký fotřík v džísce jich přede mnou bral šest kusů:-) No a když jsem přišel pak na Generála, tak jsem to raději vzdal a šel na Primátora weizzen. Pak jsem už musel za povinnostmi do jiné hospody 🙂

    • PIvo napsal:

      IPA 16 EPM s 10% alkoholu? Jak to z toho vymáčkli, to bylo s vodkou ne?

      Třeba v Americe jsou craftbeer festivaly na jiné úrovni i co se účastníků týče, pivo tam má určitou noblesu, u nás to bude pořád jen ta vožíračka s klobásama, kde ochutnáme i nějaký to jiný pivo. Jenže ono se narozdíl od našeho nejlepšího sterilního euroležáku přeci stejně nedá moc pít a hlavně je dražší než voda a dokonce než litr laciné kořalky. Nemá smysl snažit se o osvětu na takových festivalech a dokonce se kvůli tomu trápit. Třeba akce jako Ale Tour nebo na Hradě na tom byly lépe, protože ty byly přístupem organizátorů vždy cíleny na správnou skupinu lidí, kteří se o pivo trochu zajímají.

      • karlos napsal:

        náhodou ta IPA nebyla špatná, kdybych měl víc času, dám si ji znova. Nebylo to sice jako od Mikkeleru apod., ale ten alkohol tam třeba nebyl znát vůbec. Na to, že je to první pokus v tomto stylu od mladého pivovaru (ze sklepa rodinného domku), tak to docela ušlo.

        • PIvo napsal:

          Jde mi o to, že z 16 EPM při použití běžných ejlových kvasnic dostaneš tak 6-7% alkoholu, kdyby se hodně snažil, tak 8%, ale to by asi nebylo k pití. Další věc je, že 10% už je DIPA. V tom údaji o alkoholu musí být nutně chyba.

          • karlos napsal:

            rozumím, taky mi přišlo divné, že na stupňovitost 16 je tam tak moc alkoholu, zvláště když u portera 21°mají jen o půl procenta alkoholu více, ale přece jen nejsem v pivních znalostech ještě tak sebejistý, tak jsem nad tím už pak dál neuvažoval. kdyžtak jejich stránky jsou zde:http://www.skreconskyzabak.cz/pivo.htm

  • cromagnon napsal:

    Uchopit českého pivaře je asi velmi těžké. Řekl bych, že je několik kategorií. Minorita, která se o pivo zajímá, ráda ochutnává, zkouší, cestuje za pivem atp. Další skupinou jsou lidé, kteří jsou zvyklí na určité pivo, vědí o jiných značkách, ale prostě je to nezajímá. Že to vyzkoušeli, ale jejich „Starozlatourquell“ to není. A tu značku si také mohou dát a koupit kdekoliv, bez úsilí a tak jim to vyhovuje. A třetí skupinou jsou lidi, kteří pivo vcelku neřeší, berou ho jako obyčejnou záležitost, dokonce jim ty mdlé chuti a pachuti vyhovují a je pro ně dosti stěžejní cena, případně poměr cena/výkon – co jim nejekonomičtěji podlomí kolena. Moc taky nechápu, proč takoví lidé vůbec chodí na pivní festival, ale to asi nemá smysl řešit. Myslím, že je dost těch a budou i přibývat, které pivní osvěta zajímá.
    P.S. Nyní probíhá v Brně a okolí jakási akce Gambrinusu – každé úterý velké pivo za cenu malého. Už mi přišlo několik smsek, zda na něj vyrážím taky… Nekupte to, když je to tak výhodný…

    • Tomino napsal:

      tyto akce „velké za cenu malého“ atp. znamenají jediné… že pivní osvěta potažmo i tento web má rozhodně smysl a to je více než dobře!

      • poutnik napsal:

        jo, podobnou akci měl před asi půl rokem i Radegast………..jednou jsme byl zavlečen do hospody ale tam jsem byl schopen vypít stejně jen malé pivo za cenu malého piva, na velké jsem si netroufl….a než jsem tu sračku vysrkal, tak přátelé do sebe spokojeně nalámali 4 velké „radky“…..druhou půlku malého „radka“ mi naštěstí zpříjemnily 2 velké slivovice, jinak bych to snad ani nedopil…

  • venraus napsal:

    Trpělivost a dál pracovat nic jiného není. Vždy budou množstevní chlemtači a cenový honiči, můžeme se jen pokoušet snižovat jejich počty a reklamní kampaně některých velkovýrobců osvětě a orientaci taky nepomáhají. Řekl bych že si každý vychovává své pivaře a lidé se obecně moc vzdělávat nechtějí, protože myšlení bolí a zdržuje to od konzumování.

  • velbloud napsal:

    No, já bych to zas tak tragicky neviděl. Letos u nás na severu proběhly dvoje pivní slavnosti (v Mostě a v Kadani) A o lidi nebyla nouze. V té Kadani se vypilo všechno a majitel chomutovské pivotéky, který akci pořádal nestačil narážet 🙂 A cena za malé pivo 20,-Kč, což je tak akorát, na to, že se tam točila, krom Vyškova výhradně produkce minipivovarů. V osvětě nepolevovat, naopak přidat milý Moro!

  • Energetik napsal:

    Já se ti Moro nedivím, že si přidal ruku k dílu, když vidím slečnu na kole 😀 😀 😀 Jinak souhlas a pěkný článek 😉

  • Opus2 napsal:

    No vy**at se na to nesmíte. Když si vzpomenu na ty doby, kdy jsem se rozplýval nad lahvovým Kozlem já, taky se stydím. Pak jsem přijel do Ostravy, ochutnal místního Qáska ( pivovar Biovar ) a připadal jsem si jak v jiném světě. Nic jiného už jsem pít nemohl, sehnal pivotéku a pil už jenom minipivovary. Pak jsem narazil na tenhle web > mám to skoro jako domovskou stránku, neustále čtu recenze a co je důležitější… díky vašemu návodu jsem začal vařit pivo taky 😀 takže jen tak dále

  • Lenka napsal:

    Rozhodně to nevzdávejte a „osvětujte“. Já jsem bohužel nebyla, protože jsem byla na festivalu, ale kdykoli jsem se účastnila podobné akce, vždy jsem se snažila ochutnat co největší počet vzorků. Osvěta je důležitá.
    Přehled nutný. Jak pak člověk dopadne, nepodstatné. 🙂 Hlavně to nevzdávat.

  • poutnik napsal:

    vem si, Moro, že na festival minipivovarů v Ostravě přišlo asi 12 000 lidí a s nadšením tam vypili všechno až do dna…….a já se ptám, kde ti lidi teď jsou, proč si nechají líbit železný monopol Ostravaru a Nošovic, proč na ten obrovský zájem nereagují nějací bystřejší hostinští (až na pár čestných výjimkek) a těm lidem nevyjdou vstříc…..vše se ve městě pořád šine v těch tradičních zeleno – červených kolejích……a 28. září přijde na další ročník minipivovarů 15 000 lidí, všechno tam vypijou a zase se ve městě, co se týče pivní nabídky, nepohne ani lísteček…..fakt to nechápu…..

    • cromagnon napsal:

      Řekl bych, že v tom je víc faktorů – takové festivaly jsou prostě společenskou akcí, lidi ochutnají něco jiného a z velké části se budou třeba těšit na další rok. Spoustě lidí je fakt jedno, co do sebe lijí a v kombinaci se závazky hospod vůči pivovarům a možná i strachem zariskovat a změnit nabízené pivo se vytváří těžko prolomitelný status quo. Ale myslím, že naděje je vždy a ukazuje se, že to funguje. V Brně je pro mě takovým indikátorem rozmach Poličky a Poutníka. Jen dle statistik na Beerborec.cz ukrojily tyto dva pivovary v posledních letech nemálo z dominance Starobrna a Gambrinusu (Plzně) a v současnosti je zde asi stovka hospod Poličky a téměř dvě stovky Poutníka (v obou případech bezkonkurenčně největší počet z celé ČR). Dost to, myslím, otevřelo cestu menším pivovarům a brněnští pivaři můžou být podle mě docela spokojení.

      • poutnik napsal:

        Brno je celkově kulturní město, tam to je o něčem jiném, navíc Starobrno byly vždycky jen chcanky, takže si na nich místní pivaři nevybudovali takovou závislost jako severomoravští na Radegastu, navíc Slezsko je celkově hodně konzervativní a nové věci sem pronikají pomalu a hodně ztěžka. Tady je to prostě totálně zabíté……až na nějaké ty oázy, to je pivní poušt, naštěstí jsou tady někteří lidé tvrdohlaví i v dobrém směru – když nechtějí pít anebo čepovat chcanky, tak si prostě založí svůj vlastní minipivovar – proto je tady největší hustota minipivovarů v republice, nehovoře o domácích vařičích :-)…………..spíše mně zaráží, že na ten trend nereagují bystřejší hospodští – narazit na pípu jiné pivo by pro ně byla v tom dvoubarevném pivním regionu konkurenčí výhoda, na druhé straně, ti, kteří to už zkusili, byli svými „štamgasty“ rychle vráceni do reality – volové chtěli zpět svého „radka“………….

  • tnt napsal:

    tradičně fajn článek… ocenil bych pokud by zde někdo zveřejnil (pokud již tak neučinil), kde se dá v Brně, či blízkém okolí zajít na zajímavozu pivní slavnost. Oficiální Pivní festival v Brně mě bohužel moc nenadch

    • gum napsal:

      V Brně dělá jediné zajímavé akce Honza Kočka — pivní besídky. Vždy moc pěkný výběr piv na čepu + další lahvové dobroty z Pivní rozmanitosti. Jakmile bude ohlášena další série (neb besídka putuje po celé republice), předáme informaci prostřednictvím Xichtknihy nebo Twitteru.

  • dědek napsal:

    Také se snažím o takovou malou pivní osvětu u nás v hospůdce a již se mi to vymstilo :-). Kamarádi, známí a štamgasti mi nadávají, že jsem jim zmlsal jazýček a že když někam přijedou, nemůžou si dát „pivo“ v místní hospůdce, na dovolené…, protože tam čepují patoky :-))

Napsat komentář

Odstavec vytvoříte dvěma novými řádky.


Kontrolní kód

*

Kdo hledá, najde

Poslední komentáře

další komentáře »