Pivní recenzePivní recenze

ochutnáme
zhodnotíme
zveřejníme
Pivní recenze .cz
Vašepivo.cz -- potřeby pro domácí vaření piva
Mobilní pivovary -- Kalkulátor minipivovaru Můj půllitr -- Originální půllitr na přání


Jak si pivař vybírá v marketu pivo?

Je o mně myslím už dostatečně známo, jakým stylem píši své pivní blogy – inspiruje mě událost ve světě pivním a nebo mě něco hodně nadzvedne. Ne jinak tomu bylo v tomto případě – tentokrát mě inspirovala diskuse na našich stránkách na Facebooku — konkrétně diskuse u marketového piva Žejdlík. Jedním z témat diskuse byla myšlenka, pro jaké pivo si chodíme do nákupních řetězců = jaká kritéria máme při jeho výběru. Tak tedy…

Poznámka: Článek vychází v nové rubrice Redakční blog, kde budou redaktoři Pivních recenzí publikovat své názory, postřehy a glosy z pivního světa. Příspěvky vydané v této rubrice budou o něco lehčího charakteru a nemusí nutně vyjadřovat stanovisko celé redakce.

I já, stejně jako asi spousta dalších chodím nakupovat pivo do marketů. Nepočítám-li síť Norma, pak mohu odpovědně říci, že české markety mám poctivě prochozeny. Pravděpodobně nejlepší nabídkou se chlubí řetězec Kaufland. Navíc – občas si s nimi dopisuji – jednou to bylo kvůli pivu Primátor Weizenbier, který byl několik měsíců po datu doporučené spotřeby a podruhé to zase bylo o Vyškovském pivu, které jsem chtěl mít v nabídce toho „mého“ Kauflandu. V obou případech se mi dostalo vstřícné odpovědi a i oba moje požadavky byly uspokojeny. Se slušnou nabídkou umí překvapit i řetězec Tesco, Globus, Makro a také Interspar. V ostatních je to spíše slabší a jsou i řetězce, kde je nabídka doslova tragická (Lidl). Samozřejmě v každém kraji to bude jiné a já vlastně ani nechci moc řešit, kde je to s nabídkou lepší a kde naopak. Vrátím se tedy k původní myšlence blogu …

Různá piva - autor Siki

Vždy, když si procházím regály s pivní nabídkou, pozorně poslouchám a sleduji, jaké položky končí v nákupních vozících  dalších nakupujících. Nepřekvapuje mě, že jsou to v drtivé většině světlá výčepní piva našich největších producentů. A pokud jsou navíc zabalena do multipacků – je výběr ještě snadnější a … Udělá-li řetězec na danou značku balenou v multipacku akci, je to prakticky tutovka. Je prakticky jedno, zda je pivo v akci v podobě lahvové, PET lahví či v plechovkách. I když PET a sklo pravděpodobně hrají prim.

Prioritní je cena a nikoli obsah, takže jsou poměrně často k vidění scénky, kdy zákazník si v košíku veze několik packů a nejednou se ozve něco jako:„Hele táto – tady mají Braník a je o korunu levnější.“ A milý táta zacouvá zpět, vysází naložené packy na původní místo a jede pro nové a levnější.

Pak jsou také zákazníci, kteří se vůči svojí značce chovají patrioticky = kupují si jen to svoje pivo a na ostatní nedbají. Opět posloužím malou skečí: „Proč si kupuješ toho Radegasta, když tady mají Staropramen a je levnější? – Protože Radegast je pivo a Staropramen sra*ka!“ Nu, takovému pádnému argumentu se dá jen velmi těžce oponovat.

Občas možno narazit i na skupinku mladých lidí, kteří vyrazili na nákup pitiva, za účelem nějaké „společenské“ akce – párty, mejdan, mejdlo, spářka, grilovačka, atd. Ti se chovají poněkud odlišně: „Tý jo! Tady mají Cool Lemona! To je paráda!“ A šup dvě a více přepravek do vozíku.

Občas se mi při bloumání mezi regály stane, že i já jsem nějakým cizím člověkem, ukazujícím do mého nákupního vozíku, osloven s dotazem: „Pane, vy to opravdu budete pít?“ Po mojí souhlasné odpovědi přichází další dotaz: „A vám to opravdu chutná?“ Opět přitakám a celý rozhovor končí sdělením: „To já zásadně kupuju jen to, co znám.“ A šup do vozíku pár Gambrinusů výčepních.

Jistě by šlo pokračovat dále a našli bychom ještě několik modelových situací (upřímně se doznávám, že ani jedna ze situací výše není smyšlená). Zakončím to všechno jednou čerstvou historkou z minulého týdne, kdy jsem v kyjovském Kauflandu potkal svoje rodiče. Po prozkoumání obsahu mého nákupního vozíku (Primátor Exkluziv, (Janáček) Uherský Brod Perun a Vyškovské pivo – desítka) tatínek můj rodný pronesl: „Ty piješ Vyškov?“ Když jsem souhlasně pokýval hlavou s tvrzením, že je to výborné pivo, tak si dokonce jednu láhev vložil do svého košíku. Večer následoval telefonát: „Ten Vyškov je nepitelná sra*ka, jakou byl i kdysi. Ty tomu pivu vůbec nerozumíš — zlatý Budvar desítka!“ 🙂

A jak si vybíráte v marketech pivo vy?



Komentáře

  • vemnr napsal:

    Žiaľ u nás je situácia ešte horšia. Vo všetkých marketoch sa objavuje kompletná ponuka spoločností Heineken a SABMiller, z ktorej sa však nedá vybrať pivo, ktoré by nadchlo. Kupujú ho iba ľudia „pomasírovaní“ reklamou typu: Svetové slovenské pivo, alebo Srdcom východniar a podobne. Potom sú ľudia, ktorí zabudli, že sa zmenila doba a nedajú dopustiť na tradičnú Plzničku. Či už vo forme PU, alebo G, výsledok je rovnako zlý a od tradičného to má strašne ďaleko. Sem-tam sa nejaké to piteľné pivo objaví v Tescu – napr. Bakalář, v Bille snáď iba Erdinger, v Hypernove Schöfferhofer, alebo belgické špeciáliky. Najviac praje pivárom Kaufland, kde je dostať kompletnú ponuku Bernarda, Primátora, v posledných rokoch sa zlepšujúceho Urpinera, či rôzne nemecké pivká. Veľakrát mám nutkanie opýtať sa ľudí, ktorí majú plný vozík Kozla, či im to naozaj chutí a či niekedy skúsili aj niečo iné, ale vždy to radšej nechám tak, aby som neprišiel do zbytočného konfliktu…

  • Radek napsal:

    Nádherný článek, úplně mi mluvíš z duše, i ty zážitky mám podobné. Akorát se s lidmi raději nebavím, jen kroutím hlavou a něco si mumlám. Čekám, kdy mi někdo porozumí a dá pár facek 🙂

  • nrozarka napsal:

    Zajímavá sonda do chutí co se týče piva.My to máme uplně jednoduchý i když já lahváče moc nemusim,tak většinou kupujeme pivo které známe a nebo občas někde potkáme něco nového a tak to chceme ochutnat,ale piva od našich velkopivovarů to opravdu nejsou my hlavně upřednostňujeme kvalitu a ne cenu nebudu přeci pít nějakej hnus za nízkou cenu to je vyhazování peněz a riziko ,že nám bude blbě,někdy je oprvdu MÉNĚ VÍCE ohledně chuti piva.
    Nejsem žádná spisovatelka a tak snad sem to napsala aby to bylo pochopeno.

  • M.Heavy napsal:

    Kupuji pivo kde se dá,Supermarkety,pivotéky,minipivovary,hospody.Piva hodnotím podle sebe a dám si cokoliv čemu se dá říct pivo,nepreferuji jednu začku piva.Pokud mi pivo nechutná ,udělám si své hodnocení a už si ho víckrát nekoupím.Nejsem zastáncem Europivovarů,ale je ani nezatracuji,pokud je pivo pro lidi a nepachtí se jen po finacích a zisku a na kvalitu piva nehledí.Jinak plně souhlasím s článkem “Jak si pivař vybírá v marketu pivo? “

  • Jere napsal:

    Je pravda, že Kaufland na to, jak je to hrozný hypermarket, má překvapivě velký výběr piv. Vlastně tam už jezdím jen kvůli tomu pivu 🙂

  • Akord23 napsal:

    on je taky problem v tom ze u vetsiny starsi pivni populace je zakorenenej nazor,ze mensi a regionalni pivovary varej mocky, coz mozna byla kdysi pravda, ale casy se menej a kvalita se hodne zlepsila…bohuzel vysvetluj tohle fotrikovi s kartonem Gambace, svoji pravdou a nechuti experimentovat…skoda, retezce pak nejsou ochotny vymezovat sve prostory necemu ceho se prodava mizive procento

  • poutnik napsal:

    nabídku z hypermarketů (z 90% Interspar, který mám nejblíže) využívám jen na občasné doplnění mého pivního sklepa, cirka jednou za měsíc zajedu do pivotéky (když mi majitel zavolá, že konečně dorazil Poutník), naberu přepravku Poutníka, do druhé přepravky si namíchám různorodou pivní směs a mám na měsíc viceméně vystaráno, v hypermarketu využívám víceméně jen jejich speciálních akcí – koupím si domů občas nějaké „výhodné“ balení, tedy většinou až když je ještě výhodněji slevněné -:) – Budvar, Klášter, Primátor (zrovna dneska za 99) a ty pivní balíčky od K-Brewery, jinak to jde mimo mně, když jsem jednou za půl roku v Globusu, tak si tam naložím basu Rychtáře. Zhruba 2-3krát v týdnu si od nás z hospody donesu na doma petku nějakého nefiltrovaného piva (v lednici tam je široká nabídka z místních minipivovarů), občas si dopřeju nějaký ten luxusní zahraniční speciál, který rozhodně v hypermarketu nekoupiím (možná tak někde v Bambergu)

    • Carl 99 napsal:

      Teda Poutnicku….chtel sem napsat muj nazor…ale dokonale si to uz napsal za me,i ty znacky a packy:-))))

  • ian von rave napsal:

    Popravdě, občas mám chuť, když vidím tatíky, co si pyšně vezou v košíku „pak“ Kozla, Géčka, Krušovic etc. zeptat, proč si raději nekoupí pomalu stejně drahou Černou Horu, Klášter…

    • Carl 99 napsal:

      Klaster je chutovka….ale SAKRA,99% mych blizkych ho povazuje za patok:-///////…pry je odrazuje uz jen ta otriskana komunisticka lahev…..tak si kladu otazku????Opravdu tvar a vzhled lahve ci etikety hraji svuj podil pri nakupu piva….zda se ,ze ano….co s tim???

      • Moro napsal:

        No, určitě na tom něco bude. Ne všichni se k tomu staví jako já = zajímá mě obsah a ne etiketa a opotřebovanost láhve.

        • ian von rave napsal:

          S Klášterem nemám problém ani vizuálně. Každopádně platí, že obal prodává – tohle je ale spíš připomínka k majitelům pivovaru 🙂

      • Nadporučík Lukáš napsal:

        Tak Klášter je humus, u nás v Chomutově ho měli ve dvou pivnicích a v obou ho zrušili. V jedné mají teďka Krušovice 11° Mušketýra a 12° a v té druhé Svijany 12°. Toho Kláštera když jsem se napil tak jsem z něj silně cítil zatuchlinu a ještě takovou divnou nepopsatelnou pachuť a to i z lahváčů, takže to nebylo špatně vypláchnutými trubkami. Jinak co se týče supermarketů tak já teď hodně kupuju světlý ležák Argus Maestic. Je to skvělé pivo vystavované pivovarem Platan v Protivíně, ovšem vyhybám se litovelskému Žejdlíku 12° vystavovaného pro Tesco. Ovšem největší tragédie, které jsem kdy ochutnal byly Staročech vystavovaný pro Penny Market pivovarem Nymburk a Ambrosius vystavovaný pro Kaufland pivovarem Hanušovice. Mimochodem, tyhle „piva“, kterým já říkám výplach cisterny po dvanáctce u nás pijí hlavně Homelessáci. Těm holt záleží na ceně a ne na kvalitě a tím pádem i na chuti.

    • Moro napsal:

      V marketech je asi nejvíc vidět, jak podléháme vlivu reklamy – když Krušovice hodily na trh svojí novou desítku, co chutnala jako kdysi – tak bylo často slyšet:“Jé, to je ta nová desítka. Mně chutnala i ta stará, ale tato bude ještě lepší.“
      Prostě stačí dát do reklamy žvatlala ze seriálu a úspěch zaručen bez ohledu na to, co je v láhvi.

      • Jirka napsal:

        Jo, přesně, obal prodává. Mě se taky líbí některé nové láhve z velkých pivovarů, ale nepodlehnu, prootže vím, že nový obal skrývá starý obsah, čili patok. A taky budou všechny ty nové lahve čase nevratné nebo špatně vratné, což z hlediska ekologie taky nic moc.

  • bloy napsal:

    Rád by som doplnil vemnr, nepochybne má pravdu; u nás je to oproti krajinám Čiech a Moravy neporovnateľné, dokonca aj v marketoch je ďaleko slabšia ponuka. V Bille majú okrem vyššie uvedených ešte Guiness, Schöfferhofer, v Hypernove majú celkom slušnú ponuku belgických pív, v TESCU (ale zrejme len v tých najodbytovejších) mávajú aj kompletnú ponuku Primátora, Leffe, Hoegaarden, Guiness, zo slovenskej produkcie nepochybne zahodno spomenúť Urpiner, zaujímavé belgické pivá sa dajú nájsť tiež v Carrefoure, výber z belgických pív majú tiež v sieti Moja Samoška (dokonca aj 2 druhy lambickov) veľká škoda je, že kamenná pivotéka s výberom kvalitných predovšetkým zahraničných pív, ale mávali i trnavský Sessler, ktorá bola v Bratislave sa dlhodobo neudržala (ďalej funguje len online – nie je to síce market, ale vhodné na tomto mieste spomenúť lebo to vypovedá o pivnej kultúre u nás). Tu v Bratislave je teda aspoň tá výhoda, že sa prejdením viacerých marketov dá dostať k dobrému pivu, ktorá je inak hlboko menšinovým žánrom, inak je tu potom len alternatíva minipivovaru Richtára Jakuba, kde sa človek dostane ku kvalitným (najmä) slovenským a českým pivám, ktoré by si inak samozrejme kúpil aj vo fľaškovej podobe, keby bola možnosť.

  • Jiri napsal:

    S tou zminenou Normou mam nejlepsi zkusenost a nevahal bych ji pasovat na nejlepsi samosku stran piva. Posudte sami, behem par mesicu meli: multipacky- ten vynikajici sestihranny s 7 ruznymi pivy ve 3 versich, medovy bakalar, postrizinske variace, rychtare, bakalare obyc. solitery: nakoureny svihak, breznak 14, psenici oettiger, bude 14 holba a to jsem na neco urcite zapomel a nezminil nejhorsi pivo vsech dob co tam meli taky 🙂

    • Energetik napsal:

      Doplnil bych v Normě stabilního Vévodu a Barona z Vysokého Chlumce. Jinak nabídka se pořád obměňuje.

      • Jiri napsal:

        Neznale je ovsem nutno varovat, ze Norma je zaroven visualne nejodpudivejsi z diskontu, v Praze sidli v ruznych polorozpadlych byvalych Pramenech, interier je nevabny, leta necisteny, sortiment se vrsi v kupach, ale nakupci ma holt talent najit zajimave rarity. Podobne jako s pivy je to tam s cokoladami. Bylo by skoda, kdyby Norma skoncila, jak se jeden cas proslychalo.

        • Energetik napsal:

          Jiri: Mas pravdu, ja mluvim o Norme Na Strzi, coz jeste relativne ujde. Ale pivni nabidka je neomsela a hlavne se strida a tolik zajimavych „packu“ pohromade jiny market nema. Snad jen Billa obcas neco…

    • Malarkey napsal:

      Přesně si mi promluvil z duše. projížděl jsem diskuzi a čekal jsem na chvíli, až o Normě budu moci napsat, leč si to zvládl dřív 🙂 Norma je u nás ve Staré Boleslavi jediný supermarket, co tu máme. Je tomu ale tak dva roky, co začala nabízet piva z K Brewery Trade, buď ty speciální packy a nebo i různé speciály. Občas si tam koupím i Prácheňskou Perlu například. Teď za poslední týden se tam objevují piva z Českého Krumlova. Každý týden sortiment piv obměňují. Teď by se o víkendu měl objevit Petr Vok z Krumlova a Holba 13,96° (tuším, že to je takhle)

      Nicméně Norma byla za celou to dobu, co u nás ve městě je, ten nejhorší krám. Každopádně před dvěmi měsíci udělala rekonstrukci a už to tam vypadá lépe. Ono je těžké z Normy udělat něco víc. Je to typický supermarket, který se snaží být levný na úkor zaměstnanců a tak tam většinou přes den pracují čtyři lidi, kteří dodávají zboží, chodí na kasy, řeší problémy nakupujících a kolikrát ještě musí kontrolovat, jestli někdo nekrade. Norma má nejnižší náklady na existenci, nižší než takový Lídl, ale pivař si vždycky dokáže najít to svoje, což se mi neuvěřitelně líbí. Často si tam kupuju například i Postřižinský, přičemž tam za 100 Kč nabízí pravidelně pack (10 ks) s jejich speciály. 🙂

      • Jiri napsal:

        Ty Postrizinske specialy, stejne jako breznak 14 a holba 13.6 obsahuji cukr 🙁 ale nahodou jsem v Holesovicich na Ortenove nam. objevil potraviny jak z socialistickych casu a maji tam comeniuse, demona, jeste jeden vidensky lezak, zapomel jsem jaky a vsechny druhy svijan.

        • Moro napsal:

          Myslím, že cukr není nutno brát až tak tragicky … 😉

          • pan Nohava napsal:

            Ona ti to pak doktorka po shlédnutí krevního obrazu vysvětlí. 😀

            • Petr napsal:

              Cukr ve složení znamená, že byl přidán jako surovina. Během kvašení je samozřejmě přeměněn na alkohol a oxid uhličitý. A to prakticky stoprocentně! Paní doktorka ani nehlesne.

              • multipas napsal:

                Přesněji, doktorka bude vyvádět stejně, jako po vypití jakéhokoliv jiného piva, ať už s nebo bez přidaného cukru. Pro diabetiky jsou určena dia piva, kde je obsah cukru v již uvařeném pivu naprosto minimální.

  • Ondra napsal:

    Norma není bohužel v Brně ani blízkém okolí…

  • velbloud napsal:

    Já mezi markety preferuji jednoznačně Normu, prakticky každý měsíc se tam dá na něco zajímavého narazit. Samozřejmostí je nabídka bývalé K-Brewery, dále Nymburk, občas Bakalář, Samson, Eggenberg, Holba atd. Slušnou pivní nabídku mívá i Billa, před Velikonocemi tam měli např. tmavý Kácov. Zkrátka chce to pořád „šmejdit“ 🙂 Možná je i štěstí, že jinak v pivně mrtvém Litvínově máme alespoň tu Normu…

    • Malarkey napsal:

      Ano, Kácov měli. Čtyři tmavé kusy za 120 Kč. Kdo si takový pack ale koupí, když, jak článek sám zdůraznil, Čech jde hlavně po ceně a tak se po takovém pivu v tu chvíli nebude ani ohlížet a ti lidi, co zbydou? To je bohužel minimum.

  • PIvo napsal:

    Ze supermarketu jsem si za poslední rok koupil pivo snad jen 4x. Něco z Lidlu, 1 Budvar tmavý – nějak zvlášť nepotěšil, ale neurazil, 1 Budvar světlý ležák – potěšilo aroma chmele, 1 Velen – ten asi před týdnem, nejhorší zážitek z pití weizenu, moc jsem se překonával, ale polovinu jsem prostě musel vylít do dřezu, voda se seznorickou vadou, absence čehokoliv dalšího. Možná jen vyzrál v tuhle podobu někde ve velkoskladu, kde zcela v klidu nechávají stát palety s pitím na přímém slunečním světle ve 40° vedrech. To by naprosto zničilo jakékoliv poctivé pivo. Od supermarketů raději dál, nejen kvalita, ale i rozmanitost stylů je mizerná. Větší markety jsou na tom o něco líp. Ke konzumaci připadá relativně levná německá varianta, pak ta o něco dražší z českých řemeslných pivovarů a pak piva zahraniční, co jsou dražší než lepší kořalka, ale mnohdy stojí za to.

    • cz3ko napsal:

      Měl jsem teď Velena po delší době a tak příšerně fádní pivo jsem dlouho nepil.

      • Moro napsal:

        Pravdou je, že jsem jej minimálně rok a půl taky nepil – no nic, zakoupím + vyzkouším, kam se to posunulo.

      • velbloud napsal:

        Dá se ještě někde sehnat Velvet v lahvi, nebo plechovce? Jinak Jakube, Tvůj Pale Ale byl vynikající! Ať se daří i nadále!!!

        • velbloud napsal:

          Tak sorry, popletl jsem Velveta s Velenem 🙂 A mimochodem Velen mi zas až tak fádní nepříjde…

      • Akord23 napsal:

        Prave sem dopil lahvovyho Velena a opravdu tragedie..tocenej mi tak strasnej neprisel, ale taky zadna hitparada…v sesterskym Chlumci se s psenici podle me poprali lip, skoda ze ji netacej do lahvi

  • jiri127 napsal:

    To já nakupuji pivo v seuprmarketu často. Nemám moc možností, kde jinde sehnat zajímavá piva, která jsem ještě nepil. Udělal jsem si takový malý katalog českých lahvových piv a ty si tam odškkávám a boduji. Pokud mi chutnají, pak si je kupuju dál. Střašně mi vadí a otráví mě, když přijdu do kšeftu a tam mají Kozla, Braníka, Brno, Gambáče atd. To si pak nevyberu nic. Občas mimo supermarkety jsem si zajel do brna do Luxonu, nebo mám blízko značkovou prodejnu Černé hory a Bernarda. Navíc také pivovary Dalešice a Oslavany. Teď pojedu na výlet do severních čech, tak si doufám něco dobrého dovezu. Pořád se mi nedaří sehnat Krakonoš, tak uvídíme 🙂

  • Jiri napsal:

    Ted mne jeste napada, ze v Tescu v Edenu, coz by udajne melo byt jakesi vzorove Tesco (jinak ten retezec nesnasim), meli i neco od Heroldu a dost mene znamych lahvi.

  • karlos napsal:

    no já musím ještě jednou pochválit Tesco v Ostravě, které obsáhlo skoro celý Kaulfand (v Kauflandu nevím proč chybí Primátor 12 a 13), navíc v Tescu i půllitrové Paulanery, belgické třetinky a dva Bacchuse, z toho jeden dokonce cherry kriek, a mnoho dalšího. Vyškov bohužel v Ostravě jen u Segala a v pivotece v Tescu Hrabové, ale díky bohu za to. Kupodivu se celkem dá Primátora 12 a Janáčky sehnat v Hrušce.

    Naučil jsem některé své příbuzné, ať mi – když už chtějí kouptit pivo na mou návštěvu u nich – kupují Primátory. Říkám „značka Primátor, babičko“. Dále jsem to už raději nespecifikoval, protože pojmy jako pšenice či weissbier by byly asi na starou paní už moc. Ale ouha! Když jsem přišel k babičce na návštěvu, vyytáhla z ledničky a otevřela vychlazenou láhev Primátora 24% se slovy „měli tam i černé“ 🙂 Takže jsem musel nakonec musel ještě několik rad přidat:-)

  • karlos napsal:

    Ale jinak bych rád ješt podotkl jednu věc – nad průměrným českým pivařem nelze až tak moc ohrnovat nos, neboť o pivo nemá takový zvláštní zájem jako zdejší čtenáři. Pro českého pivaře má pivo do značné míry i jakousi symbolickou hodnotu, to znamená, že pivo pije nikoli jen kvůli reálnému prožitku chuti v konkrétní okamžik, ale také spíše pro jakýsi pocit „dát si pivo“, „zajít na jedno“, prostě pro vědomí, že je v situaci kdy pije pivo, aniž by se zamýšlel nad skutečným smyslovým vjemem z této činnosti. Myslím, že mnozí zdejší čtenáři dělají totéž u jiných výrobků – kdo z vás například v Kauflandu upřednostní třikrát dražší Coloumiers či kozí sýr před Hermelínem nebo vždy „momnetálně v akci“ slevněným Camembertem? Anebo kdo z vás rovnou nakupuje v sýrárně místo v obchoďáku s průmyslovými sýry? Někteří asi ano, ale jiným je to fuk – nepijí sice zásadně europiva, ale rádi si pochutnají na eurosýrech. Samozřejmě se to netýká jen sýrů, ale celé řady dalších výrobků.

    • Jiri napsal:

      To je sice zajimavy postreh, ale koliduje s tim, ze „my“ se nijak za syrove labuzniky nepovazujeme a asi nebudeme hermelin vian vyvysovat nad nejaky francouzsky stylem milovniku gambrinusu, pro ktere je vse ostatni splasky. Kdejaky vyznavac „toho naseho Gcka“ se vsak povazuje za nejvetsiho pivniho odbornika co kdy zeme nosila, pricemz jeho kvalifikace tkvi pouze v rodilem cesstvi. Kazdopadne me ale taky mrzi, jak jsou sestihranne multipacky v penny, globusu ci jinde kupujicimi ignorovany. Sice tak zbydou dele pro me, ale priste uz se asi neobjednaji.

      • Radek napsal:

        Přesně tak, chtěl jsem napsat to samé, ale byl jsem líný 🙂

      • karlos napsal:

        tak to je jiná, pokud se někdo považuje za znalce a pije jen Gambrinus:-) Ale jinak u někoho, kdo pije pivo jen proto, že si ho chce prostě doma otevřít u telelvize nebo s kámošema v hospodě, se až tak moc pozastavovat nedá, protože tak jako mnozí jíme jen proto, abychom se najedli, tak mnozí zase pijou proto, aby se prostě napili:-) ačkoli je jasné, že to má negativní dopad na kvalitu piva, o tom žádná

        • poutnik napsal:

          s těmi sýry to opravdu nebyl šťastný příměr, 90% české mužské populace si myslí, že rozumí pivu a považuje se za „znalce“, ale z nich tomu pivu rozumí s bídou tak 5%.

          Za znalce sýra se u nás považuje, když přestřelím, tak 1% populace a řekl bych, že 95% z nich těm sýrům skutečně rozumí a nebudou nikde trvdit, že Veselá kráva je nejlepší sýr na světě a že nejlepší tvrdý sýr je nějaký výrobek sýrového typu, tak jako to tvrdí čeští „pivaři“ třeba o Gambrinusu (výrobek pivního typu)

          to je jako by někdo o sobě prohlašoval, že je hudební znalec a pak běžel do krámu si koupit poslední desku od nějaké poslední Superstar či rozšířenou reedici Luneticu

          • karlos napsal:

            no dobrá, nevěděl jsem, že je to s těmi znalci až tak vážné:-)

          • gum napsal:

            Výrobek pivního typu — vtipné to označení, značím si a velmi rád použiju v nějakém článku 🙂 Samozřejmě s uvedením původního autora 😉

            Jinak s těmi procenty máš pravdu, tady se opravdu každý považuje za znalce a mnozí, po návštěvě nějakého pivovaru, i za pivovarské technology.

    • lunruj napsal:

      Já bych řekl, že se dá snadno pochopit, pokud někdo dá přednost horšímu sýru před lepším, ale třikrát dražším sýrem. Dát za 100 g sýru 15 Kč nebo 45 Kč, to je dost rozdíl. Už hůř se chápe, proč někdo dá přednost horšímu pivu oproti prakticky stejně drahému, někdy i levnějšímu, lepšímu pivu. Třeba G10 před desítkou Poutníkem.

  • akord23 napsal:

    tak Norma opravdu potesila, dneska sem se odvazil vkrocit do mistni pobocky a odesel sem s vyberovym packem Cerne Hory a par Nakourenych Svihaku…fajne

  • Matěj napsal:

    Tak jsem dneska na váš tip navštívil Kaufland v Karlových Varech a byl jsem zklamaný. 3 regály zabíraly patoky z velkých pivovarů a na polovině čtvrtého regálu se krčilo pár Primátorů, Velen, něco málo od Bernarda, Affligem a komplet Žatec. Daleko větší výběr má místní Tesco, kde mají aspoň ty Primátory všechny až na Premium Dark (mimochodem jestli někdo víte, v kterým marketu by se dal sehnat tak napište). Ještě zkusím tu Normu a Kauflandu dám ještě jednu šanci v Sokolově, třeba tam na tom budou lépe.

  • Ondra napsal:

    Tak napíšu svůj názor.Mě zajímá chut a cena.Pokud mě zachutná pivo vyráběné Adolfem Hitlerem v koncentračním táboře tak mě je to fuk a budu si ho kupovat (velké pivovary)navíc velkopivovar může nabídnout kvalitní (pro mě)a chutné pivo za lepší cenu něž regionální pivovar………

  • Oldjerry napsal:

    To se čte dobře… rozhodně líp jak kecy v novinách. V hypermarketu to mám jednoduchý: sra*ky a semtam Bernard desítka, Pardál jedenáctka a Svijany – málokdy. Ve vícestupňových se už nepřebírám – chci se napít a ne ožrat (:-D

  • honajz napsal:

    Musím potvrdit, že Norma má velmi dobrou nabídku piv a hodně obměňuje. Budvar, Klášter, Černá hora, Svijany atd.

  • zednar napsal:

    Pokud jste z okolí Olomouce, tak mě nadchla nabídka v TERNU, kde je téměř celý sortiment z POLIČKY, a kterékoliv jejich pivo nemá chybu. Ostatní sortiment bezmála tak bohatý, jako v místní pivotéce. Doporučuju!
    Jinak ještě poznámka ke KLÁŠTERU – měl jsem teď pack z Lídlu (Premium) a nadchnul mě. Kamarád si koupi i jejich 11° a pěl chválu. Tak si potom vyberte 🙂

  • Jiri napsal:

    V lidlu mne nadchnul nejen Klaster, i kdyz ten taky, ale hlavne Herold.

  • Pepiino napsal:

    Já chodil rád do Tesca Letňany, měli tam mega sektor jen na lahváče a bylo tam všechno možný. Pak proběhla rekonstrukce, pivní sektor je poloviční a drtivě převládají eurochcanky typu Gambrinus, Braník a spol. Takže opět zvítězila kvantita nad kvalitou… Nejradši mam nefiltro nepastéro a co jsem se díval, z běžně dostupných lahváčů jsou jediný nepastéra Bernard a Klášter, což preferuji :-). Jinak dávám Opat, Velen, Herold pšenice kvasnice a co zrovna k mání, prostě malý pivovary. A v tomto směru dělám kulturní osvětu, kde můžu 🙂

  • kamzo napsal:

    No ja osobne u nas v Petrzalke nakupujem Tesco,
    Lidl a Billa…obcas Kaufland…Do tesca chodim pre Uhersky
    Brod(Premium,Kounic,Patriot),Bernard(10,12,sviatocni leziak)
    Urpiner,Cerna Hora-Pater, a potom 3tinkove Plzen,Budvar 16
    Urpiner premium…Lidl: Klaster,Rychtar,Porter,Argus No a ked
    nestiham tak Billa..plzen,budvar a plech urpiner…a do
    Kauflandu chodim ked nejdem do tesca tak tam este maju
    Bernarda a nejake tie Belgicke chutovky…takto nakupujem
    ja:-D

Napsat komentář

Odstavec vytvoříte dvěma novými řádky.


Kontrolní kód

*

Kdo hledá, najde

Poslední komentáře

další komentáře »